Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Edebiyat Fakültesi
  • Felsefe Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • 19. yy. Felsefesi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
19. yy. Felsefesi FEL309 V.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. HÜSEYİN FIRAT ŞENOL
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersi alan öğrenciler FEL 208 17. ve18. Yüzyıl Felsefesi, FEL 409-410 Çağdaş Felsefe-I ve II derslerini de alabilirler.
Okuma Listesi Copleston, Frederick (2000). Felsefe Tarihi 8a: Yararcılık ve Pragmatizm, çev. Deniz Canefe, İstanbul: İdea Yayınları.Engels, Friedrich (1979). Ludwig Feuerbach ve Klasik Alman Felsefesinin Sonu, çev. Kenan Somer, İstanbul: Sol Yayınları.Marx, Karl (1976). 1844 El Yazmaları, çev. Kenan Somer, İstanbul: Sol Yayınları.Nietzsche, Friedrich (1992). Yunanlıların Trajik Çağında Felsefe, çev. Nusret Hızır, İstanbul: Kabalcı Yayınları.Nietzsche, Friedrich (1996). Ecce Homo, çev. Can Alkor, İstanbul: Say Yayınları.Nietzsche, Friedrich (2001). Ahlakın Soykütüğü Üstüne, çev. Ahmet İnam, İstanbul: Yorum Yayınları.Özlem, Doğan ve Güçlü Ateşoğlu-haz. (2006). Tarih Felsefesi: Seçme Metinler, Ankara: DoğuBatı Yayınları.[s.23-29: Herder, “İnsanlık Tarihi Felsefesi Üzerine Düşünceler”; s.30-47: Kant, “Dünya Yurttaşlığı Amacına Yönelik Genel Bir Tarih Düşüncesi”; s.103-116: Fichte, “Çağımızın Temel Karakteristikleri”; s. 117-134: Schelling, “Tarih Kavramı” ve s.135-142: “Tarihin Felsefesi Olur mu?”; s. 156-170: Hegel, “Dünya Tarihi Felsefesi” ve s. 186-189: “Tarihte Akıl: Tarih Felsefesine Bir Giriş”; s.221-234: Schopenhauer, “İsteme ve Tasarım Olarak Dünya”]
Değerlendirme Bir ara sınav ve bir dönem sonu sınavı (klasik)
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri