Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Özel Eğitim Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Özel Eğitimde Etkili Öğretim
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Özel Eğitimde Etkili Öğretim ÖEÖ225 III.YARIYIL 3+0 5.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. NURAY ÖNCÜL, PROF. DR. YASEMİN ERGENEKON, DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE DENİZ DEĞİRMENCİ
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları 1. Sınıftaki tüm öğrenciler ders kitabından ilgili konuyu okumakla ve öğretim elemanının verdiği okumalardan haftanın konusuyla ilgili okumaları yaparak gelmekle yükümlüdürler. 2. Ders konuları öğretim elemanı tarafından aktarılacaktır, ancak öğrenciler de derse aktif olarak katılmakla sorumludurlar. 3. Bu ders çerçevesinde öğrenciler her hafta birinci dersin ilk 10-15 dk’sında bir önceki hafta işlenen konuya ilişkin olarak yapılacak olan quizlere (9 quiz) katılacaklardır. Quiz notlarının ortalaması ödev notu olarak başarı notuna katkı sağlayacaktır. 4. Bu derste edinilen bilgiler öğretmenlik uygulaması dersleri için temel olduğundan derslere katılım önem taşımaktadır.
Önerilen Dersler N/A
Okuma Listesi *Tekin-İftar, E. & Kırcaali-İftar, G. (2012). Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri. Ankara: Vize Yayıncılık. *Vuran, S., & Çelik, S. (2008). Örneklerle kavram öğretimi: Zihinsel yetersizlik gösteren çocuklar için. Ankara: Kök Yayıncılık.
Değerlendirme Ara Sınav Dönem Sonu Sınavı
Staj & Uygulama Yok
Katalog İçeriği Öğrenmenin Özellikleri ve Öğrenmeye Hazırlık Becerileri; Öğrenmenin Aşamaları ve Özellikleri; Kanıt Temelli Uygulamalar ve Özellikleri; Özel Eğitimde Kanıt Temelli Uygulamaların Belirlenmesi; Yanlışsız Öğretim Yöntemleriyle İlgili Temel Kavramlar ve Özellikleri; Ayrık Denemelerle Öğretim; Eşzamanlı İpucuyla Öğretim; Sabit Bekleme Süreli Öğretim; Aşamalı Yardımla Öğretim; Uyaran Uyarlamaları; Doğal Öğretim Yaklaşımları; Gömülü Öğretim; Video Modelle Öğretim; Sosyal Öyküler; Etkinlik Çizelgeleri; Doğrudan Öğretim Yöntemi; Öğretimi Planlama, Uygulama ve Veri Toplama.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri