Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Özel Eğitim Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Okuma-Yazma Öğretimi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Okuma-Yazma Öğretimi ÖEÖ321 V.YARIYIL 3+0 5.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. HALİSE PELİN KARASU, DOÇ. DR. ELİF AKAY, DOÇ. DR. GÜLDEN BOZKUŞ GENÇ
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Önerilen bir ders yoktur.
Okuma Listesi Albertini, J. ve Mayer, C. (2011). Using miscue analysis to assess comprehension in deaf college readers. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 16(1), 35-46. Chaleff, C. ve Ritter, M. (2001). The use of miscue analysis with deaf readers. The Reading Teacher, 55(2), 190-200.Donin, J., Doehring, D. G. ve Browns, F. (1991). Text comprehension and reading achievement in orally educated hearing-impaired children. Discourse Processes, 14(3), 307-37. Geers, A. E. (2002). Factors affecting the development of speech, language, and literacy in children with early cochlear implantation. American Speech-Language-Hearing Association, 33, 172-183. Geers, A. E. (2003). Predictors of reading skill development in children with early cochlear implantation. Ear and Hearing, 24, 59-68.Geers, A. E., Brenner, C. (2003). Backround and educational characteristics of prelingually deaf children implanted by five years of age. Ear and Hearing, 24(1), 2-14.Girgin, Ü. (1999). Eskişehir ili ilkokulları 4. ve 5. sınıf işitme engelli öğrencilerinin okumayı öğrenme durumlarının çözümleme ve anlama düzeylerine göre değerlendirilmesi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.Girgin, Ü. (2006). Evaluation of Turkish hearing impaired students’ reading comprehension with the miscue analysis inventory. International Journal of Special Education, 21(3), 68-84. Govaerts, P. J., De Beukelaer, C., Daemers, K., De Ceulaer, G., Yperman, M., Somers, T., Schatteman, I. ve Offeciers, F. E. (2002). Outcome of cochlear implantation at different ages from 0 to 6 years. Otology & Neurotology, 23(6), 885-890.Gunning, T. G. (2003). Creating literacy instruction for all children (4th ed.). Boston: Allyn & Bacon.Gunning, T. G. (2006). Assessing and correcting reading and writing difficulties (3 rd ed.). Boston: Allyn & Bacon.Harris, M. ve Beech, J. (1998). Implicit phonological awareness and early reading development in prelingually deaf children. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 3(3), 205-16. Hengirmen, M. (1995). Türkçe dilbilgisi. Ankara: Engin Yayınevi.James, D., Rajput, K., Brinton, J. ve Goswami, U. (2009). Ortographic influences, vocabulary development, and phonological awareness in deaf children who use cochlear implants. Applied Psycholinguistics, 30, 659-684.Johnson, C. ve Goswami, U. (2010). Phonological awareness, vocabulary, and reading in deaf children with cochlear implants. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 53, 237-261.Karasu, H. P. (2011). İşitme engelli öğrenciler ve normal işiten öğrencilerin okuma becerilerinin Formel Olmayan Okuma Envanteri ile değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Kelly, L. P. (1993). Recall of Englisg function words and inflections by skilled and average deaf readers. American Annals of the Deaf, 138, 288-296.Kelly, L. P. (1995). Processing of bottom-up and top-down information by skilled and average deaf readers and implications for whole language instruction. Exceptional Children, 61(4), 318-334.Kelly, L. P. (1996). The interaction of syntactic competence and vocabulary during reading by deaf students. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 1, 75-90.Kelly, L. P. (2003). Considerations for designing practice for deaf readers. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 8, 171-186.
Değerlendirme 1 ara sınav, final sınavı
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Okuma ve Yazmanın Tanımı ve Özellikleri; Özel Eğitim Gereksinimi Olan Bireylerde Okuma Yazma Özellikleri; Okumaya Hazırlık Programlarıyla İlgili Yaklaşımlar; Okumaya Hazırlığın Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi; Yazılı Anlatım Becerisinin Gelişimi; İşlevsel Okuma Yazmanın Öğretimi ve Değerlendirilmesi: Ses temelli, Cümle temelli, Hece temelli ve Kelime temelli okuma yazma öğretimi; Kaynaştırma Sınıfında Yapılabilecek Uyarlamalar; Özel Eğitim Gereksinimi Olan Gruplarda Okuma Yazma Öğretim Teknikleri/Stratejileri; Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri