Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Zorunlu Dersler |
Öğretim Elemanları |
DOÇ. DR. ELİF AKAY |
Dersin Veriliş Biçimi |
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
Dersin Önkoşulları |
1. Sınıftaki tüm öğrenciler önerilen ders kitaplarından ilgili konuyu okumakla ve öğretim elemanının verdiği okumalardan haftanın konusuyla ilgili okumaları yaparak gelmekle yükümlüdürler. 2. Ders konuları öğretim elemanı tarafından aktarılacaktır, ancak öğrenciler de derse aktif olarak katılmakla, verilen ödev ve okumaları yapmakla sorumludurlar. 3. Bu derste edinilen bilgiler öğretmenlik uygulaması dersleri için temel olduğundan derslere katılım önem taşımaktadır. |
Önerilen Dersler |
N/A |
Okuma Listesi |
*Gürsel, O., & Vuran, S. (2009). Değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programlarını geliştirme. İ. H. Diken (Ed.). İlköğretimde Kaynaştırma. İçinde (s. 193-230). Ankara: Pegem Akademi.*Kargın, T. (2007). Eğitsel değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama süreci, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 8(1), 1-13. *Kargın, T. (2010). Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama ve öğretimin bireyselleştirilmesi. İ. H. Diken (Ed.). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. İçinde (s. 59-87). (2. Baskı) Ankara: Pegem Akademi.*Özyürek, M. (2009). Bireyselleştirilmiş eğitim programını geliştirme ve temelleri. (6. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık. |
Değerlendirme |
Ara SınavÖdevDönem Sonu Sınavı |
Staj & Uygulama |
Bu ders için uygun değildir. |
Katalog İçeriği |
Temel Kavramlar: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP) ve Özellikleri; BEP’in Önemi ve Eğitsel Gerekliliği; BEP’in Ögeleri; BEP'in Tarihsel Gelişimi ve Yasal Dayanakları; BEP Ekibi ve Rolleri; Değerlendirme ve Eğitsel Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramlar; BEP Hazırlama Süreci: Varolan Performans Düzeyinin Belirlenmesi; Öncelikli Alanların Belirlenmesi; Uzun ve Kısa Dönemli Amaçların Oluşturulması; Özel Eğitim ve Destek Hizmetlerinin Belirlenmesi; Programın Uygulanması, Gelişimin Kaydedilmesi, Değerlendirme ve İzleme Süreci; Geçiş ve Özellikleri; Bireyselleştirilmiş Geçiş Planlarının Hazırlanması ve BEP’le Bütünleştirilmesi; Kurumlarda Gözlem. |