Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Mesleki Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
DOÇ. DR. FEYZA AĞLARGÖZ |
Dersin Veriliş Biçimi |
Dersin veriliş biçimi yüz yüzedir. Bu derse perakende sektöründeki yöneticiler konuk olarak katılmaktadır. |
Dersin Önkoşulları |
Genel İşletme dersi önkoşuldur |
Önerilen Dersler |
Bu dersi alan öğrencilerin daha sonraki dönem Perakende Yönetimi dersini almaları önerilir. |
Okuma Listesi |
-Deloitte (2023). Global Powers of Retailing 2023. Revenue Growth and Continued Focus on Sustainability-Strategy& (2022). Turkish Retail Sector Overview -KPMG (2021). KPMG Perspektifinden Perakende Sektörüne Bakış. -TÜSİAD (2021). Perakendenin Geleceği Mevcut Durum, Beklentiler ve Politika Önerileri. -A&T Bank (2019). Perakende Sektörü.-Gülşen, İ. ve Özdemir, Ş. (2018). Perakendecilikte teknolojik yenilikler ve uygulamalar. Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 4(1), 103-138. -Göl, H., Canlı, B., ve Özyavaş, A. (2018). Yeni Nesil Perakendecilik. The Deloitte Times. -TAMPF (2018). Türkiye Perakende Sektörü Kapsamlı Sektör Sorunları ve Çözüm Önerileri Raporu-PWC-TAMPF (2016). Dönüşürken Büyüyen Türkiye Perakende Sektörü-HBR(2014). Perakendenin Geleceği |
Değerlendirme |
Bu dersin değerlendirmesi bir vize sınavı, bir dönem ödevi ve bir final sınavından oluşur. |
Staj & Uygulama |
Zorunlu staj uygulaması yoktur. |
Katalog İçeriği |
Perakende Dünyasına Giriş: Kavramlar ve tanımlar; Perakendeci Türleri: Perakendecilerin sınıflandırılması, Ürün kapsamı, hizmet düzeyi ve sahiplik türleri açısından perakendecilik; Çok Kanallı Perakendecilik; Perakende Sektöründe Tüketici Davranışları ve Eğilimleri; Perakendecilikte Pazar Stratejileri; Finansal Strateji; Lokasyon(Yer): Mağaza Yeri Seçimi; İnsan Kaynakları Yönetimi. |