Ders Dili |
İngilizce |
Ders Türü |
Mesleki Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
DOÇ. DR. FEYZA AĞLARGÖZ |
Dersin Veriliş Biçimi |
Dersin veriliş biçimi yüz yüzedir. Bu derse perakende sektöründeki yöneticiler konuk olarak katılmaktadır. |
Dersin Önkoşulları |
Genel İşletme dersi önkoşuldur |
Önerilen Dersler |
Bu dersi alan öğrencilerin daha sonraki dönem Perakende Yönetimi dersini almaları önerilir. |
Okuma Listesi |
- Deloitte (2023). Global Powers of Retailing 2023. Revenue Growth and Continued Focus on Sustainability. - Ernst & Young (2023). The future of retail. How value propositions will evolve to enable relevance and success. - Retail Economics (2023). 40 Future Retail Trends to 2030. - Strategy& (2022). Turkish Retail Sector Overview. PwC. - Euromonitor (2022). New Concepts in Retail. - Euromonitor International (2022). Understanding the Path to Purchase 2022 Global Consumer Types. - Euromonitor International (2022). Top Ten Global Consumer Trends 2022. - Attest (2022). 2022 US Consumer Trends Report. - RetailX (2022). Sustainability 2022. Annual Global Report. - Euromonitor International (2020). Digital Consumer Survey: 2020 Key Insights report.- Deloitte Insights (2019). The Consumer is Changing but Perhaps not How You Think. - Morton, J. (2018). Experience Brand Index. |
Değerlendirme |
Bu dersin değerlendirmesi bir vize sınavı, bir dönem ödevi ve bir final sınavından oluşur. |
Staj & Uygulama |
Zorunlu staj uygulaması yoktur. |
Katalog İçeriği |
Perakendeciliğe giriş; Tanımlar, kavramlar, kapsam ve perakendeciliğin önemi; Türkiye'de ve dünyada perakendeciliğin mevcut durumu ve gelişimi; Perakendecilikte ilişkilerin kurulması ve sürdürülmesi; Perakendecilikte stratejik planlama; Sahiplik açısından perakendeci türleri; Mağaza temelli strateji karmasına göre perakende kuruluşları; Web, mağaza tabanlı olmayan ve diğer geleneksel olmayan perakendecilik biçimleri; Perakendeciliğin geleceği; Perakende işletmelerinde örnek olay çalışmaları. |