Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • İngilizce İşletme Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Introduction to Retailing (Perakendeciliğe Giriş)
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Introduction to Retailing (Perakendeciliğe Giriş) PZL465 VII.YARIYIL 2+0 5.0
Ders Dili İngilizce
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. FEYZA AĞLARGÖZ
Dersin Veriliş Biçimi Dersin veriliş biçimi yüz yüzedir. Bu derse perakende sektöründeki yöneticiler konuk olarak katılmaktadır.
Dersin Önkoşulları Genel İşletme dersi önkoşuldur
Önerilen Dersler Bu dersi alan öğrencilerin daha sonraki dönem Perakende Yönetimi dersini almaları önerilir.
Okuma Listesi - Deloitte (2023). Global Powers of Retailing 2023. Revenue Growth and Continued Focus on Sustainability. - Ernst & Young (2023). The future of retail. How value propositions will evolve to enable relevance and success. - Retail Economics (2023). 40 Future Retail Trends to 2030. - Strategy& (2022). Turkish Retail Sector Overview. PwC. - Euromonitor (2022). New Concepts in Retail. - Euromonitor International (2022). Understanding the Path to Purchase 2022 Global Consumer Types. - Euromonitor International (2022). Top Ten Global Consumer Trends 2022. - Attest (2022). 2022 US Consumer Trends Report. - RetailX (2022). Sustainability 2022. Annual Global Report. - Euromonitor International (2020). Digital Consumer Survey: 2020 Key Insights report.- Deloitte Insights (2019). The Consumer is Changing but Perhaps not How You Think. - Morton, J. (2018). Experience Brand Index.
Değerlendirme Bu dersin değerlendirmesi bir vize sınavı, bir dönem ödevi ve bir final sınavından oluşur.
Staj & Uygulama Zorunlu staj uygulaması yoktur.
Katalog İçeriği Perakendeciliğe giriş; Tanımlar, kavramlar, kapsam ve perakendeciliğin önemi; Türkiye'de ve dünyada perakendeciliğin mevcut durumu ve gelişimi; Perakendecilikte ilişkilerin kurulması ve sürdürülmesi; Perakendecilikte stratejik planlama; Sahiplik açısından perakendeci türleri; Mağaza temelli strateji karmasına göre perakende kuruluşları; Web, mağaza tabanlı olmayan ve diğer geleneksel olmayan perakendecilik biçimleri; Perakendeciliğin geleceği; Perakende işletmelerinde örnek olay çalışmaları.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri