Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Mesleki Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
DOÇ. DR. ÇETİN POLAT |
Dersin Veriliş Biçimi |
Bu ders sadece yüz yüze öğretim şeklinde yürütülmektedir. |
Dersin Önkoşulları |
Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
Önerilen Dersler |
There is no recommended optional programme component for this course. |
Okuma Listesi |
Albarran, A. B. (2010). The Media Economy. New York: Routledge. Özer, M. (1998). İktisada Giriş. Edt. Ö. Özkazanç ve E. Ataç. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları No: 565. Ünsal, E. M. (2010). Mikro İktisat. Ankara: İmaj Yayıncılık. Ünsal, E. M. (2011). Makro İktisat. Ankara:İmaj Yayıncılık. Bagdikian, B. (1992). The Media Monopoly. Boston: Beacon Press. Nebiler, H. (1995). Medyanın Ekonomi Politiği. İstanbul: Sarmal Yayınevi. |
Değerlendirme |
1 Ara Sınav 1 Final Sınavı |
Staj & Uygulama |
- |
Katalog İçeriği |
Medya ekonomisine giriş: Medya Ekonomisinin Tanımı ve Kapsamı, Makroiktisadi Bakış Açısından Medya Endüstrisi, Medya Ekonomisinin Temel Kavramları, Medya Ekonomisine Yaklaşımlar. Meyada sahiplik sorunu ve tekelleşme eğilimleri: Medya ve Ekonomi Politik Yaklaşım, Medyada Tekelleşme, Medya sahipliği ve tekelleşme. Reklam endüstrisi ve medya: Reklam endüstrisinin medya ekonomisi içindeki yeri ve önemi, Reklam endüstrisi ve medya arasındaki ilişki. Basın işletmeciliği: Basın işletmelerinin gelişimi ve iç örgütlenmesi. Radyo-Televizyon sektörünün ekonomisi ve işletmeciliği. |