Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • İletişim Bilimleri Fakültesi
  • Gazetecilik Bölümü (%30 İngilizce)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Medya İşletmeciliği ve Ekonomi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Medya İşletmeciliği ve Ekonomi BYN423 VII.YARIYIL 2+0 3.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. ÇETİN POLAT
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze öğretim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler There is no recommended optional programme component for this course.
Okuma Listesi Albarran, A. B. (2010). The Media Economy. New York: Routledge. Özer, M. (1998). İktisada Giriş. Edt. Ö. Özkazanç ve E. Ataç. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları No: 565. Ünsal, E. M. (2010). Mikro İktisat. Ankara: İmaj Yayıncılık. Ünsal, E. M. (2011). Makro İktisat. Ankara:İmaj Yayıncılık. Bagdikian, B. (1992). The Media Monopoly. Boston: Beacon Press. Nebiler, H. (1995). Medyanın Ekonomi Politiği. İstanbul: Sarmal Yayınevi.
Değerlendirme 1 Ara Sınav 1 Final Sınavı
Staj & Uygulama -
Katalog İçeriği Medya ekonomisine giriş: Medya Ekonomisinin Tanımı ve Kapsamı, Makroiktisadi Bakış Açısından Medya Endüstrisi, Medya Ekonomisinin Temel Kavramları, Medya Ekonomisine Yaklaşımlar. Meyada sahiplik sorunu ve tekelleşme eğilimleri: Medya ve Ekonomi Politik Yaklaşım, Medyada Tekelleşme, Medya sahipliği ve tekelleşme. Reklam endüstrisi ve medya: Reklam endüstrisinin medya ekonomisi içindeki yeri ve önemi, Reklam endüstrisi ve medya arasındaki ilişki. Basın işletmeciliği: Basın işletmelerinin gelişimi ve iç örgütlenmesi. Radyo-Televizyon sektörünün ekonomisi ve işletmeciliği.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri