Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Eğitim Yönetimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Eğitim Programlarının Yönetimi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Eğitim Programlarının Yönetimi EYT537 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ ÇETİN TERZİ
Dersin Veriliş Biçimi yüz yüze
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler EPÖ511 Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Geliştirilmesi
Okuma Listesi Açıkgöz, Ü. K. (2003a). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları._______ (2003b). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Aydın, A. (2003). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Dördüncü basım. İstanbul: Alfa Yayınları.Bağcı, Necati. “Öğretim Sürecinde Öğrenciye ve Öğrenim Amacına Yönelik Yeni Yaklaşımlar”, Milli Eğitim Dergisi. Sayı:159, Yaz 2003. İnternet Adresi: http://yayim.meb.gov.tr/yayimlar /159/bagci.htm, Erişim tarihi: 15.02.2005.Çilenti, K. (1988). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.Demirel, Ö (2003). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık._______ (2000). Planlamadan Uygulamaya Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık._______ (1996). Genel Öğretim Yöntemleri. Ankara: USEM Yayınları.Demirel, Ö. ve Zeki K. (2001). “Eğitimle İlgili Temel Kavramlar,” Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Editör: Özcan Demirel ve Zeki Kaya. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Deveci, H. (2003). Sosyal Bilgiler Dersinde Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Derse İlişkin Tutumlarına, Akademik Başarılarına ve Hatırlama Düzeylerine Etkisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 1455.Erden, M. (1990). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Alkım Yayınları.Duruhan, K. (2000). “Öğrenme- Öğretme Süreçleri ve Aktif Öğretim Yöntemleri” Erzurum: IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongre Kitabı. ss.743- 751.Ercan, A. R. (2002). Etkin Öğrenme Sürecinde Öğretmen ve Yöntemler. Ankara: Başak Matbaacılık.Fidan, N. (1996). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.Klein, B. S. (1987). Learning. New York: McGraw-Hill Book Company. Miflin, B. (2004). “Adult Learning, Self Directed Learning and Problem-Based Learning: Deconstructing the Connections”, Teaching in Higher Education. Volume:9, Number:1.Özçelik, D. A. (1992). Eğitim Programları ve Öğretim (Genel Öğretim Yöntemi). Ankara: ÖSYM Yayınları.Özden, Y. (1998). Eğitimde Dönüşüm: Yeni Değer ve Oluşumlar. Ankara: Pegem Yayıncılık.Saban, A. (2002). Öğrenme-Öğretme Süreci: Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Senemoğlu, N. (2001). Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.Sönmez, V.(1994). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.Uçan, A. (1989) “Çağdaş Eğitimde Program Geliştirme Sürecine Genel Bir Bakış,” Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim fakültesi Eğitim Bilimleri Sempozyumu-Bildiriler. Mullins, Laurie J. Management and Organizational Behavior. Fourth Edition. London: Pitman Publishing, 1996.Özkalp, Enver ve Çiğdem Kırel. Örgütsel Davranış. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yayınları, No:111, 1996.Eren, Erol. Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. İstanbul: Beta Yayınları, 2007.
Değerlendirme 1. Ara Sınav 2. Ödev 3. Final
Staj & Uygulama yoktur
Katalog İçeriği Eğitim Programlarının Özellikleri ve Yapısı; EğitimProgramlarının Yönetiminde İlkeler; Eğitim ProgramlarınınYönetiminde Görev ve Rollerin Dağıtımı; EğitimYöneticilerinin Görev ve Sorumlulukları; ÖğretmenlerinSürekli Eğitimi; Eğitim Programlarının Planlanması; EğitimFelsefesi ve Eğitim Programı İlişkisi; Hedef KitleGereksinimlerin Belirlenmesi; Eğitim ProgramlarınınDeğerlendirilmesinde Kalite Araçlarının Geliştirilmesi.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri