Anadolu Info Package Anadolu Info Package
  • Info on the Institution
  • Info on Degree Programmes
  • Info for Students
  • Turkish
    • Turkish Turkish
    • English English
Profile of the Programme Specific Admission Requirements Qualification Requirements and Regulations Recognition of Prior Learning Educational Staff Programme Director & ECTS Coord. Field Qualifications Key Learning Outcomes Course Structure Diagram with Credits Matrix of Program Outcomes&Field Qualifications Matrix of Course& Program Qualifications Examination Regulations, Assessment and Grading Graduation Requirements Access to Further Studies Occupational Profiles of Graduates
  • Graduate School
  • Department of Educational Sciences
  • Master of Arts (MA) Degree
  • Prog.in Educ. Management,Inspec.,Planning and Eco.
  • Course Structure Diagram with Credits
  • Curriculum Management
  • Description
  • Description
  • Content
  • Learning Outcomes
  • Learning Activities and Teaching Methods
  • Course's Contribution to Prog.
  • Assessment Methods

Course Title Code Compulsory/Elective Laboratory + Practice ECTS
Curriculum Management EYT537 I. SEMESTER 3+0 7.5
Language of Instruction Türkçe
Course Type Elective Courses
Course Instructor(s) DR. ÖĞR. ÜYESİ ÇETİN TERZİ
Mode of Delivery face to face
Prerequisites There is no prerequisite or co-requisite for this course.
Courses Recomended EPÖ511 Curriculum Planning and Development
Recommended Reading List Açıkgöz, Ü. K. (2003a). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları._______ (2003b). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Aydın, A. (2003). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Dördüncü basım. İstanbul: Alfa Yayınları.Bağcı, Necati. “Öğretim Sürecinde Öğrenciye ve Öğrenim Amacına Yönelik Yeni Yaklaşımlar”, Milli Eğitim Dergisi. Sayı:159, Yaz 2003. İnternet Adresi: http://yayim.meb.gov.tr/yayimlar /159/bagci.htm, Erişim tarihi: 15.02.2005.Çilenti, K. (1988). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.Demirel, Ö (2003). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık._______ (2000). Planlamadan Uygulamaya Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık._______ (1996). Genel Öğretim Yöntemleri. Ankara: USEM Yayınları.Demirel, Ö. ve Zeki K. (2001). “Eğitimle İlgili Temel Kavramlar,” Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Editör: Özcan Demirel ve Zeki Kaya. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Deveci, H. (2003). Sosyal Bilgiler Dersinde Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Derse İlişkin Tutumlarına, Akademik Başarılarına ve Hatırlama Düzeylerine Etkisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 1455.Erden, M. (1990). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Alkım Yayınları.Duruhan, K. (2000). “Öğrenme- Öğretme Süreçleri ve Aktif Öğretim Yöntemleri” Erzurum: IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongre Kitabı. ss.743- 751.Ercan, A. R. (2002). Etkin Öğrenme Sürecinde Öğretmen ve Yöntemler. Ankara: Başak Matbaacılık.Fidan, N. (1996). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.Klein, B. S. (1987). Learning. New York: McGraw-Hill Book Company. Miflin, B. (2004). “Adult Learning, Self Directed Learning and Problem-Based Learning: Deconstructing the Connections”, Teaching in Higher Education. Volume:9, Number:1.Özçelik, D. A. (1992). Eğitim Programları ve Öğretim (Genel Öğretim Yöntemi). Ankara: ÖSYM Yayınları.Özden, Y. (1998). Eğitimde Dönüşüm: Yeni Değer ve Oluşumlar. Ankara: Pegem Yayıncılık.Saban, A. (2002). Öğrenme-Öğretme Süreci: Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Senemoğlu, N. (2001). Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.Sönmez, V.(1994). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.Uçan, A. (1989) “Çağdaş Eğitimde Program Geliştirme Sürecine Genel Bir Bakış,” Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim fakültesi Eğitim Bilimleri Sempozyumu-Bildiriler.
Assessment methods and criteria 1. Mid-term 2. Homework 3.Final
Work Placement none
Catalog Content Qualifications and Structure of Curriculum; Principles of Curriculum Management; Distribution of Tasks and Roles in Curriculum Management; Tasks and Responsibilities of Educational Administrators; Countiuing Training of Teachers; Curriculum Planning; Relationships between Educational Philosophy and Curriculum; Defining Needs of Target Groups; Development of Quality Insturments for Curriculum Evaluation

  • Info on the Institution
  • Name and Adress
  • Academic Calendar
  • Academic Authorities
  • General Description
  • List of Programmes Offered
  • General Admission Requirements
  • Recognition of Prior Learning
  • Registration Procedures
  • ECTS Credit Allocation
  • Academic Guidance
  • Info on Degree Programmes
  • Doctorate Degree / Proficieny in Arts
  • Master's Degree
  • Bachelor's Degree
  • Associate Degree
  • Open&Distance Education
  • Info for Students
  • Cost of living
  • Accommodation
  • Meals
  • Medical Facilities
  • Facilities for Special Needs Students
  • Insurance
  • Financial Support for Students
  • Student Affairs Office
  • Info for Students
  • Learning Facilities
  • International Programmes
  • Practical Information for Mobile Students
  • Language courses
  • Internships
  • Sports and Leisure Facilities
  • Student Associations