Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Prog.-Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Psikolojik Danışma Kuramları
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Psikolojik Danışma Kuramları RPD517 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. BİRCAN ERGÜN BAŞAK
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Kişiler arası iletişim, temel psikolojik danışma ilke ve teknikler
Okuma Listesi Akkoyun, Füsun. Transaksiyonel Analiz, Ankara : Nobel Yayın Dağıtım, 1998. Akkoyun, F. (1997). Gestalt terapi. Ankara: Nobel Yayınevi. Carkhuff, R.R. (2000). The art of helping in the 21st century. 8th. ed., Amherst, Mass. : Human Resource Development Press Corey, G. (2005). Theory and Practice of Counseling and Psychotherapy (7th ed.). Scarborough, ON: Brooks/Cole. Corey, G. (2005). Psikolojik Danışma, Psikoterapi Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Mentis Yayıncılık. Corey, G. (2005). Case Approach to Counseling and Psychotherapy (6th ed.). Scarborough, ON: Brooks/Cole. Corey, G. (2005). Student Manual for Theory and Practice of Counseling and Psychotherapy (7th ed.). Scarborough, ON: Brooks/Cole. Corey, G. (2001). The art of integrative counselling. Australia : Brooks-Cole. Corey, M. S. & Corey, G. (2002). Groups : process and practice. Australia : Brooks/Cole-Thomson Learning. Corey, G. & Haynes, R. (2005). Integrative counseling [elektronik kaynak] Belmont, Calif.: Thomson/Brooks/Cole. Corey, G. & Haynes, R. (2001). Student video and workbook for the art of integrative counseling [video kaydı]. Australia : Thomson / Brooks/Cole. Corsini, Day, S. X. (2004). Theory and design in counseling and psychotherapy. Boston : Lahaska Press. Dinkmeyer, D. & Sperry, L. (2000). Counseling and psychotherapy : an integrated, individual psychology approach . Upper Saddle River, N.J. : Merrill. Dokur, M. & Profeta, Y. (2006). Aile ve çift terapisi. İstanbul : MORPA Kültür Yayınları. Dökmen,Üstün. İletişim Çalışmaları ve Empati, İstanbul, Sistem Yayıncılık, 1995 Gençtan, Engin. Çağdaş Yaşam ve Normal Dışı Davranışlar, Ankara, Maya Yayınları,1984 Gençtan, Engin. Psikanaliz ve Sonrası, İstanbul, Remzi Kitapevi,1984. Halbur, D. & Halbur, K. V. (2006). Developing your theoretical orientation in counseling and psychotherapy. Boston, Mass. : Pearson/A and B. Ivey, A. E.; Ivey, M.B. & Simek-Downing, L. (1987). Counseling and psychotherapy : integrating skills, theory, and practice. Englewood Cliffs, N.J. : Prentice-Hall. Murphy, J.J. (1997). Solution-focused counseling in middle and high schools. Alexandria, VA. : American Counseling Association. Nazlı, S. (2003). Aile danışmanlığı. Ankara : Anı Yayıncılık. Nelson– Jones, Richard (Çev. Ed. F.Akkoyun,). Danışma Psikolojisi Kuramları, Ankara, 72 TDFO Ltd.Şti,1995. Patterson, C.H. (1973). Theories of Counseling And Psychoteraphy. New York: Harper And Row Publishes. Perls, F.S. ve Hefferline, R.F. & Goodman, P. (2000).Gestalt Terapisi, İçimizdeki Çocuk 2. (Çev: N Erkmen) İstanbul: Söz Yayın. Rosenthal, Ho.G. (ed.) (19989. Favorite counseling and therapy techniques : 51 therapists share their most creative strategies / – Washington, D.C. : Accelerated Development. Sharf, R.S. (2004). Student manual for theories of psychotherapy and counseling : concepts and cases. 3rd ed. Australia : Thomson-Brooks/Cole. Sklare, G.B. (1997). Brief counseling that works : a solution-focused approach for school counselors . Thousand Oaks, Calif. : Corwin Press. Sweeney, T. J. (1998). Adlerian counseling : a practitioner\\\'s approach. 4th ed. – Philadelphia, Pa. : Accelerated Development. Watts, R.E. & Carlson, J.(Ed.). (1999). Interventions and strategies in counseling and psychotherapy . Philadelphia, Pa.: Accelerated Development. Welfel, E. R. (2006). Ethics in counseling and psychotherapy : standards, research, and emerging issues, 3rd ed., Belmont, Calif.: Thomson/Brooks/Cole. Gladding, S.T. (2013). Psikolojik Danışma. (Çev.Ed. N.Voltan Acar). Nobel Yayınevi.Murdock, N.L. (2012). Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları. (Çev.Ed.F.Akkoyun). Nobel Yayınevi.
Değerlendirme Derse ilişkin haftalık okumaları yapmak. Derse devam etmek ve ders konularını önceden hazırlanmak. Derste, ders konularını tartışmak yoluyla derse aktif katılım sağlamak. Psikolojik danışma kuramlarının her birinin derste paylaşılması ve tartışılmasından sonra, her bir kurama ilişkin rapor hazırlamak. Ders konularına ilişkin sunular yapmak, ilgili pratik çalışmaları gerçekleştirmek. Psikolojik danışma kuramlarının her birinin derste işlenmesinden sonra diğer kuramlar ile benzerliklerini ve farklılıklarını ortaya koyan raporlar hazırlamak ve sınıfta bunları tartışmak. Psikolojik danışma kuramlarının her biri açısından kendi değerlendirmelerini yapmak. Psikolojik danışma kuramlarının her biri ile ilgili araştırmaları inceleyerek, bu araştırma sonuçlarını tartışmak ve rapor etmek. Psikolojik danışma kuramlarının psikolojik danışma sürecinde uygulanmasına yönelik örnek olayları incelemek. Psikolojik danışma kuramlarını bütüncül bir bakış açısı ile değerlendirerek, rapor etmek.
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Psikolojik Danışma Kuramları dersi; psikolojik danışma alanındaki temel yaklaşımları derinlemesine incelemeye, psikolojik danışma yaklaşımlarının benzerlikleri ve farklılıklarını ortaya koymaya, ve bu yaklaşımların ilke ve tekniklerinin psikolojik danışma sürecindeki kullanımına yöneliktir. Bu kapsamda, Psikodinamik (psikanalitik ve Adlerian), Davranışsal ve Bilişsel Davranışsal (Davranışcı, Bilişsel-Davranışcı, Gerçeklik), Hümanistik (Varoluşcu, Birey Merkezli, Gestalt) ve Bağlamsal/Sistem (Feminist, Aile Sistemleri ve Çokkültürlü) olarak gruplandırılan çeşitli psikolojik danışma/psikoterapi yaklaşımlarının temel kavram ve ilkeleri ile terapötik sürece il

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri