Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Resim-İş Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Postmodern Sanat Eğitimi Yaklaşımları
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Postmodern Sanat Eğitimi Yaklaşımları RSÖ524 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. KİBAR EVREN BOLAT
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Duncum, P., 2004. Visual Culture Isn't Just Visual: Multiliteracy, Multimodality andMeaning, Studies in Art Education, Vol. 45, No. 3 (Spring, 2004), pp. 252-264. Published by: National Art Education Association, [Çevrim-içi:http://www.jstor.org/stable/1320972 ], .Accessed: 30/03/2012 08:34Efland, A., 1996. The Threefold Curriculum and the Arts. Art Education, Vol. 49,No. 5, (Sep., 1996), pp. 49-56, Published by: National Art EducationAssociation, [Çevrim-içi: http://www.jstor.org/stable/3193611 ],.Accessed: 02/04/2012 04:31Efland, A. D., 2000. The City As Metaphor for Integrated Learning in the Arts.Studies in Art Education, 41,3 (Spring, 2000), pp. 276-295 Published by:National Art Education Association, [Çevrim-içi:http://www.jstor.org/stable/1320381 ], .Accessed: 30/03/2012 09:26Efland, A. D., 2004. The Entwined Nature of the Aesthetic: A Discourse on VisualCulture, Studies in Art Education, Vol. 45, No. 3 (Spring, 2004), pp. 234-251Published by: National Art Education Association, [Çevrim-içi:http://www.jstor.org/stable/1320971 ], .Accessed: 30/03/2012 08:31Efland, A., ,Freedman, K. and Stuhr, P., 1996. Postmodern Art Education: AnApproach to Curriculum. s.49-56, Virginia: National Art EducationAssociation.Eisner, E. W., 2001. Should We Create New Aims for Art Education? ArtEducation, 54, 5, What's A Teacher to Do? (Sep., 2001), pp. 6-10 NationalArt Education Association [Çevrim-içi:http://www.jstor.org/stable/3193929 ], Accessed: 02/04/2012 06:01. Haynes, D. J., 1995. Teaching Postmodernism. Art Education, 48,5,The Lifeworld ofthe Teacher of Art (Sep., 1995), pp.23-24+45-50, National Art EducationAssociation [Çevrim-içi: http://www.jstor.org/stable/3193530 ],Accessed: 02/04/2012 04:40Holt, D. K., 1990. Postmodernism vs. High Modernism:The Relationship toD.B.A.E. and Its Critics. Art Education. 43,2. s.42-46. Published by:National Art Education Association [Çevrim-içi:http://www.jstor.org/stable/3193206 ], .Accessed: 02/04/2012 05:44Kanpol, B. ve Yılmaz, M., 1994. Eğitimde Yeniden Keşfedilen Postmodernizm:Farklılıklar Arasındaki Benzerlikler ve Demokrasi Düşüncesi. AnkaraÜniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 27/2.Lyotard, J. F., 1990. Postmodern Durum. Postmodernizm. (Çev. Ahmet Çiğdem).İstanbul: Ara Yayıncılık.Slattery, P., 1995. Curriculum Development in the Postmodern Era. NewYork&London;: Garland Publishing.Stokrocki, M., 2005. Interdisciplinary Art Education: Building Bridges to ConnectDisciplines and Cultures. Reston: National Art Education Association.
Değerlendirme 1 Ara sınav, 1 Final
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Sanatta Postmodernizmin Anahtar Kavramları: Estetik çoğulculuk, Yapısöküm, Çok kültürlülük, Disiplinlerarasılık, Değişen sanatçı-izleyici, Mekan sorunsalı, Malzemenin sınırsızlığı; Sanat Eğitiminde Postmodernizm Kavramı ve Postmodern Sanat Eğitiminin Kuramsal Çerçevesi; 21. Yüzyıl Görsel Sanatlar Öğretiminde Çağdaş Kuramlar: Görsel kültür, Göstergebilim, Eleştirel pedagoji, Feminist kuram, Eleştirel kuram, Sosyal yeniden yapılandırma, Çok kültürlülük ve sosyal adalet; Postmodern Sanat Eğitimi Yaklaşımları: Yer temelli sanat eğitimi, Feminist pedagoji temelli sanat eğitimi, Çevre/ekoloji temelli sanat eğitimi, Holistik sanat eğitimi.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri