Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • İşitme Engelliler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • İşitme Engelli Çocuklar için Öğretme-Öğrenme Modelleri ve Öğretim Stratejileri I
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
İşitme Engelli Çocuklar için Öğretme-Öğrenme Modelleri ve Öğretim Stratejileri I İEÖ531 I.YARIYIL 4+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. ELİF AKAY
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Önerilen dersler yoktur.
Okuma Listesi Most T (2002). The use of repair strategies by children with and without hearing impairment. Language, Speech, and Hearing Services in Schools. 33: 112–123.National Reading Panel. (2000). Teaching children to read: An evidence-based assessment of the scientific research literature on reading and its implications for reading instruction. Washington, DC: National Institute of Child Health and Human Development. http://www.nichd.nih.gov/publications/nrp/upload/ smallbook_pdf.pdf Schirmer BR, Woolsey L (1997). Effect of teacher questions on the reading comprehension of deaf children. Journal of Deaf Studies and Deaf Education. 2(1): 47-56.Schirmer BR (2000). Language and literacy development in children who are deaf (2nd ed.). Boston: Allyn and Bacon, Inc.Schirmer BR, McGough SM (2005). Teaching reading to children who are deaf: Do the conckusions of the National Reading Panel apply? Review of Educational Research. 75(1): 83-117.Toe D, Beattie R, Barr M (2007). The development of pragmatic skills in children who are severely and profoundly deaf. Deafness and Education International. 9(2): 101-117.Tüfekçioğlu U (1998). Farklı eğitim ortamlarındaki işitme engelli öğrencilerin konuşma dillerinin incelenmesi [Evaluation of the spoken languages of hearing-impaired students in different educational environments] Eskişehir: Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yayınları.Williams C (2004). Emergent literacy of deaf children. Journal of Deaf Studies and Deaf Education. 9(4): 352-365.
Değerlendirme Ara sınav, Ödev, Final
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği İşitme engelli çocukların dil becerilerinin gelişimi; öğretim-öğrenme modelleri; öğretimsel uygulamalar; materyal kullanımı; materyalin düzeyi; öğretimsel stratejiler; sözcük dağarcığının gelişimi; dilin akıcılığı; söz dizimi; dilin kullanımı; soru çeşitleri; değerlendirme yöntemleri; öz değerlendirme; uygulamayı planlama; amaç belirleme; materyal hazırlama; uygulamayı değerlendirme.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri