Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • İşitme Engelliler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • İşitme Engelli Çocuklar İçin Öğretme-Öğrenme Modelleri ve Öğretim Stratejileri II
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
İşitme Engelli Çocuklar İçin Öğretme-Öğrenme Modelleri ve Öğretim Stratejileri II İEÖ532 II.YARIYIL 4+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. ELİF AKAY
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Önerilen Dersler yoktur.
Okuma Listesi Beaty JJ, Pratt L (2003). Early literacy in preschool and kindergarten. New Jersey: Pearson Education, Inc.Browne A (1996). Developing language and literacy 3-8. London: Paul Chapman Publishing Ltd.Clark M (2007). A practical guide to quality interaction with children who have a hearing loss. Oxfordshire: Plural Publishing, Inc. Coates J, Sutton-Spence R (2001). Turn-taking patterns in deaf conversation. Journal of Sociolinguistics. 5(4): 507–29.Cole EB, Flexer C (2007). Children with hearing loss developing listening and talking. Oxfordshire: Plural Publishing, Inc. Cooper JD (1997). Literacy: Helping children construct meaning (3rd ed.). Boston: Houghton Mifflin Company. Creswell JW (2005). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (2nd ed.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education, Inc.Dowaliby FJ (1992). The effects of adjunct questions in prose for deaf and hearing students at different reading levels. American Annals of the Deaf. 137: 338-344.Duncan J (1999). Conversational skills of children with hearing loss and children with normal hearing in an integrated setting. Volta Review. 101(4): 193-211. Fields MV, Groth LA, Spangler KL (2004). Let’s begin reading right (5th ed.). New Jersey: Pearson Education, Inc.Geers AE (2002). Factors affecting the development of speech, language, and literacy in children with early cochlear implantation. American Speech-Language-Hearing Association. 33: 172-183. Girgin Ü (2005). İşitme engelli çocuklarda bireyselleştirilmiş okuma eğitimi [Individualized reading instruction for hearing impaired children]. The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET. 4(3): 143-150. Girgin Ü (2006). Evaluation of Turkish hearing impaired students’ reading comprehension with the miscue analysis inventory. International Journal of Special Education. 21(3): 68-84. Girgin Ü (2012). Phonic-based sentence method for students with hearing impairment: A case study from Turkey. Saarbrücken: LAP Lambert Academic Publishing.Gürgür H, Girgin Ü, Uzuner Y (2012). İşitme engelli bir öğrenci ile gerçekleştirilen bire bir söyleşilerde öğretmen yeterliliklerinin incelenmesi [The examination of teacher competencies in one-to-one conversations with a hearing impaired student]. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 10(3): 507-39. Heilman AW, Blair TR, Rupley WH (2002). Principles and practices of teaching reading (10th ed.). New Jersey: Merrill/Prentice Hall. Kargın T, Akçamete G (1991). Bireyselleştirilmiş eğitim programı, işitme engelliler ve okuma [Individualized education program, hearing impaired people and reading]. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 24(1): 151-160.Kelly LP (2003). Considerations for designing practice for deaf readers. Journal of Deaf Studies and Deaf Education. 8: 171-186.Lertsukprasert K, Cheewareungroj W (2010). Listening and speaking ability of Thai deaf children in preschool aural rehabilitation program. J. Med Assoc Thai. 93(4): 474-80.Llyod J, Lieven E, Arnold P (2001). Oral conversations between hearing-impaired children and their normally hearing peers and teachers. First Language. 21: 83-107.Mahon M (2009). Interactions between a deaf child for whom English is an additional language and his specialist teacher in the first year at school: Combining words and gestures. Clinical Linguistics & Phonetics. 23(8): 611-29.
Değerlendirme Ara sınav, Ödev, Final
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Akademik becerilerin gelişimi; işitme kayıplı öğrencilerin dil ve akademik becerileri; dil ve akademik becerilerin gelişimine yönelik öğretimsel stratejiler; dil ve akademik becerilerin değerlendirilmesi; dil ve akademik becerilerin gelişimine yönelik uygulamaların planlanması; dil ve akademik becerilerin gelişimine yönelik amaçların belirlenmesi; uygulamaların geçekleştirilmesi; uygulamaların değerlendirilmesi

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri