Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Doktora
  • Zihin Engelliler Eğitimi Programı (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Otizmde Seçilmiş Konular
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Otizmde Seçilmiş Konular ZEÖ628 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. ONUR KURT
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler
Okuma Listesi Kurt, O. & Subaşı Yurtçu, A. B. (2017). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kapsamlı Uygulamalar. Sakarya University Journal of Education, 7, 155-182.Genç-Tosun, D., & Kurt, O. (2017). Otizmli bireylerin kullandığı yeni nesil konuşma üreten cihazlara ilişkin araştırmaların incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 18, 125-147.Kırcaali-İftar, G., Kurt, O., & Ülke-Kürkçüoğlu, B. (2014). OÇİDEP: Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı I. Ankara: Anı Yayıncılık. Kırcaali-İftar, G., Ülke-Kürkçüoğlu, B., & Kurt, O. (2014). OÇİDEP: Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı II. Ankara: Anı Yayıncılık. Kurt, O. (2012). Otizm spektrum bozukluğu ve bilimsel dayanaklı uygulamalar. E. Tekin-İftar (Editör). Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri (s. 77-116). Ankara: Vize Yayıncılık.
Değerlendirme Arasınav ve dönem sonu sınavı
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Tanılama: Otizmde tanılama süreci Tanılamaya ilişkin güncel gelişmeler; Erken Çocukluk Döneminde Öğrenme ve Otizm: Otizmin bilişsel gelişim ve öğrenme üzerindeki etkileri Otizmde erken müdahalenin etkileri; Otizmde Kapsamlı Uygulama Modelleri: Uygulamalı davranış analizine dayalı kapsamlı uygulamalar Gelişimsel ilişki temelli kapsamlı uygulamalar Diğer kapsamlı uygulamalar Kapsamlı uygulama modellerine ilişkin araştırmalar; Odaklanmış Uygulamalar; Kapsamlı Uygulama Modelleri ve Odaklanmış Uygulamalara İlişkin Tartışma Konuları; Aile Eğitimi; Personel Eğitimi.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri