Okuma Listesi |
Cohen, N. S. (2015). Entrepreneurial journalism and theprecarious state of media work.South Atlantic Quarterly,114(3), 513-533.Zuboff, Shoshana. 2016. “Google as a Fortune Teller: The Secrets of SurveillanceCapitalism.” Frankfurter Allgemeine Zeitung, March 5.http://www.faz.net/aktuell/feuilleton/debatten/the-digital-debate/shoshanazuboff-secrets-of-surveillance-capitalism-14103616.html.Herring, S. C., & Kapidzic, S. (2015). Teens, gender, andself-presentation in social media. International encyclopedia ofsocial and behavioral sciences, Oxford: Elsevier.Sobieraj, S. (2018). Bitch, slut, skank, c***: Patternedresistance to women’s visibility in digital publics. Information, Communication & Society, 21(11), 1700-1714.Dreyfus, E. (2018, December 18). Twitter is indeed toxic for women. Amnesty Report. Weber, L. & Seetharaman, A. (2017). The worst job intechnology: Staring at human depravity to keep it off Facebook. Wall Street Journal OnlineHumphreys, L. (2018). Introduction and Chapter 3. InThe qualified self: Social media and the accounting of everyday life.Cambridge, MA: MIT Press.Gentile, J. (2013, July). “Romantic Deceit via Telegraph:How ‘catfishing’ worked in the 1880s.”The Atlantic Standage, T. (2013). History Retweets: How AncientRomans Created Social Media.Wall Street Journal Latour, B. (1992). Where are the Missing Masses? The Sociologyof a Few Mundane Artifacts. In W. E. Bijker & J. Law (Eds.),Shaping Technology / Building Society: Studies in SociotechnicalChange (pp. 225–258). Cambridge MA: The MIT Press. Availableas library e-book:https://proxy.lib.uwaterloo.ca/login?url=http://hdl.handle.net/2027/heb.01128Winner, L. (1980) Do Artifacts Have Politics? Daedalus, Vol. 109,No. 1, Modern Technology: Problem or Opportunity?(Winter,1980), pp. 121-136http://www.jstor.org/stable/20024652David, P. A. (1985). Clio and the Economics of QWERTY. TheAmerican Economic Review, 75, 332–337.Wajcman, J. (2010). Feminist theories of technology. CambridgeJournal of Economics, 34(1), 143–152.https://doi.org/10.1093/cje/ben057* Mars, R., & Greenspan, S. (2012, April 4). The Arsenal ofExclusion [podcast]. Retrieved August 22, 2017, fromhttp://99percentinvisible.org/episode/episode-51-the-arsenal-ofexclusion/Akşit, N. (2007) “Educational Reform in Turkey” International Journal of Educational Development, Cilt 27(2), s.29-137.Alpman, P. S. (2009) Toplumsal Sınıflar ve Eğitim, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.Altundemir, M. E. (2008) “Eğitim Harcamalarında Türkiye ve OECD Ülkeleri,” Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: XXVII (2), s. 51-70. Apple, Michael, W. (2004) Neoliberalizm ve Eğitim Politikaları Üzerine Eleştirel Yazılar, Eğitim Yayınları: İstanbul.Apple Michael. W. (2006) Eğitim ve İktidar. Çev.E.Bulut. İstanbul: Kalkedon Yayınları.Aytaç, K. (1967) “Türkiye’de Eğitim Sistemi ve Eğitim Seviyesi” Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakütesi Felsefe Bölümü Dergisi, Cilt 5, s. 1-31.Bourdieu, P. (2006) Pratik Nedenler (Çev.Hülya Uğur Tanrıöver), İstanbul: Hil yayın.Bowles, S. (1999) Eşitsiz Eğitim ve Toplumsal işbölümünün Yeniden Üretimi, (çev. Kemal İnal) Eğitim ve Yaşam, Bahar (13), 15. (Orjinal makalenin yayım tarihi, 1977).Bowles, S. & Gintis H. (2001). “Schooling in Capitalist America Revisited, Sociology of Education,” JEP Paper (November 8). Web: http://www. umass.edu/preferen/gintis/soced.pdfBuyruk, H. (2008) “Eğitimde Yaşanan Toplumsal Eşitsizlikler ve Farklılaşan Eğitim Rotaları: Üniversite Öğrenilerinin Deneyimlerine Dayalı Bir Araştırma,” Eğitim Bilim Toplum, Cilt:7 Sayı:25 Kış: 2008-2009, s. 6-45Buyruk, H. (2009) “Yüksek Öğretime Geçiş Sorunsalı”, Eğitim Bilim Toplum, Cilt:7 (26), Bahar: 2009, s. 69-88.Candaş, A. vd. (2010) Türkiye’de Eşitsizlikler: Kalıcı Eşitsizliklere Genel Bakış, Boğaziçi Üniversitesi yay. Sosyal Politika Forumu. Çam, T (2006) “Küreselleşme ve Eğitim,
1980 Sonrası Neoliberal Eğitim Politikalarının Türk Eğitim Sistemine Etkisi”, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dağlı, A (2007) Küreselleşme Karşısında Türk Eğitim Sistemi, D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt: 9, 1-13 Demirer, D, K. (2011) “Eğitimde Metalaşma ve Emek Sömürüsü: Bir Meşrulaştırma Alanı Olarak Dershaneler,” (Der. Fuat Ercan ve Serap Korkusuz Kurt). Metalaşma ve İktidarın Baskısındaki Üniversite, Sav Yayınları: İstanbul.Dinçer, M. A. ve Kolaşin, G. U. (2009) Türkiye’de Öğrenci Başarısında Eşitsizliğin Belirleyicileri. İstanbul: ERG.DPT (2000). Uzun Vadeli Strateji ve Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı (2001-2005), http://ekutup.dpt.gov.trDPT (2006). Dokuzuncu Beş Yıllık Kalkınma Planı (2007-2013), http:// ekutup.dpt.gov.trDurakoğlu, A. ve Güney, Ü. (2015) Antonio Gramsci’s Democratic Model of Education. Turkish Journal of Sociology, 30 (3): 25-37.Ercan, F. (1998) Eğitim ve Kapitalizm Neo-Liberal Eğitim Ekonomisinin Eleştirisi. Bilim Yayıncılık, İstanbul.Ercan F. (1999) Neo-Liberal Eğitim Ekonomisi; Eleştirel Bir Çerçeve Denemesi, Eğitim: Ne İçin? Üniversite: Nasıl, YÖK: Nereye?, Ütopya, Ankara.Ercan, F. Ve Kurt, S. K. (2011) Metalaşma ve İktidarın Baskısındaki Üniversite, Sav Yayınları: İstanbul.Ergur, A. (2003) “Üniversitenin Pazarla Bütünleşmesi Sürecinde Akademik Dünyanın Dönüşümü,” Toplum ve Bilim, Cilt 97. Eskicumalı, A. (2003) Eğitim ve Toplumsal Değişme: Türkiye’nin Değişim Sürecinde Eğitimin Rolü, 1923-1946, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 19, 2, 15-29.Fullan, M. G. (1992) Successful School Improvement: Implementation Perspective and Beyond, Open Universty Press, Buckingam.Gedikoğlu, T. (2005) “Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri,” Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 1(1), Haziran, s. 66-80.Goldenberg, C. (2003) Settings for School International Journal of Disability, Development and Education. 50 (1). Gök, F. (1999). 75 Yılda insan yetiştirme eğitim ve devlet. 75 Yılda eğitim. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.Gök, F. (2005) Üniversiteye Girişte Umut Pazarı, Eğitim Bilim Toplum, cilt 11, s. 102-109 Gönel, F. ve Akçalı, T. (2007) “Neoliberal Politikaların Yarattığı Üniversitedeki Çıkmaz Sokak” Eğitim, Bilim ve Toplum, cilt 5(20), s. 4-29.Güllüpınar, F. (2010) Almanya\\\'da Türk Göçmenlerin Çocuklarının Bölünmüş Kaderleri ve Eğitimdeki Başarısızlıklarının Yapısal Nedenleri: Entegrasyon Aşağı mı Yukarı mı?, Eğitim Bilim Toplum, Cilt 8 (31), 65-88.Gür, B. ve Çelik, Z. (2009) “Türkiye’de Milli Eğitim Sistemi: Yapısal Sorunlar ve Öneriler”, SETA, http://www.setav.org/Ups/dosya/27393.pdf (10.12.2011)Kafadar, O. (2004) “Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tartışmaları, Modern Türkiye’de Siyasal Düşünce” Cilt: 3 Modernleşme ve Batıcılık içinde, İstanbul: İletişim yayınlarıKarip, E. ve
Köksal, K. (1996) “Etkili Eğitim Sistemlerinin Geliştirilmesi,” Eğitim Yönetimi, 2 (2), 245-257.Köse, R. (1999). Üniversiteye Giriş ve Liselerimiz, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt 15, s. 51-60.Küçüker, E. (2010) “Türkiye’de Eğitim Planlaması Neyi Hedefliyor,” International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11-13 November, 2010 Antalya-Turkey ISBN: 978 605 364 104 9Küçükcan, T. ve Gür, B. (2009) Türkiye’de Yükseköğretim: Karşılaştırmalı Bir Analiz, SETA, http://www.setav.org/Ups/dosya/27393.pdf (01.03.2010)Macionis, J. J. (2012) Sosyoloji. Ankara: Nobel (13. Basım). Marshall, G. (1999) Sosyoloji Sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat.MEB. (2009) Millî eğitim istatistikleri: Örgün eğitim 2008–2009. Ankara: MEB.Morgan, R. M. (1994) “Eğitim Reformu Tepeden mi Yoksa Tabandan mı Yapılmalıdır?” Eğitim ve Bilim. Cilt: 18 (92). Ankara: Türk Eğitim Derneği (Çev.Ali Şimşek).Mutlu, A. (1995) “Eğitim Hizmetlerine Genel Bir Bakış,” (Der. Kuvvet Lordoğlu), İnsan, Toplum ve Bilim, Kavram Yayınclık: İstanbul. OECD (2003) Education at a Glance: OECD Indicators 2003, Paris. OECD (2005) Education at a Glance: OECD Indicators 2005, Paris.OECD (2007) Education at a Glance 2007: OECD Indicators, Paris. (http://www.oecd.org/edu/eag 2007)Ortaylı, İ. (2001) İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı. İstanbul: İletişim. Özker N. ve Esener, S. Ç. (2009) “Türkiye’de Bir Kamu Harcaması Olgusu Olarak Eğitim Harcamaları: Örnek Ülkeler ile Yakın Dönem Karşılaştırma,” Mevzuat, 142. Özsoy, S. (2002). “Yüksek Öğretimde Eşitlik ve Hakkaniyet Sorunsalı- Türkiye’deki Finansal Yapıyla ilgili bir Çözümleme” (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, AnkaraÖzsoy, S. (2004). Üniversite Öğrenci Profili: Kavramsal Bir Çözümleme ve Türkiye’ye İlişkin Bazı Ampirik Bulgular. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, Kasım, 301-334.Öztürk, Ö. (2009) “1980 Sonrası Türkiye’de Milli Eğitim İdeolojisi”, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Polat, S. (2008) Akademik Başarısızlığın Toplumsal Eşitsizlik Temelinde Çözümlenmesi, Eğitim Bilim Toplum, Cilt:7 (25) Kış, s. 46-61.Slattery, M. (2011) Sosyolojide Temel Fikirler. Bursa: Sentez. Şahin, İ. (2007) “Türkiye Eğitim Sisteminde Değişim,” Eğitim Bilim Toplum, Cilt 5 (20), s.30-54.Şimşek, H.(1997) 21. Eşiğinde Paradigmalar Savaşı: Kaostaki Türkiye. İstanbul: Sistem Yayıncılık.Şişman, M. (2002) Eğitimde Mükemmellik Arayışı: Etkili Okullar. Ankara: Pegem A.Tan, M. (1991) Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevselci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571.Tan, M. (1993). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: Yorumcu Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 26 (1), 67-89.Tezcan, M (2005) Sosyolojik Kuramlarda Eğitim. Ankara: Anı yayıncılık. Tezcan, M. (2000) Dış Göç ve Eğitim, Ankara: Anı Yayınevi.TIMSS (1999) International Mathematics Report. Findings from IEA’s Repeat of the Third International Mathematics and Science Study at the Eighth Grade. http://www.timss.org (02.03.2012).Tomul, E. (2009) İlköğretim Okullarındaki Sosyal Adalet Uygulamalarına İlişkin Yönetici Görüşleri, Eğitim ve Bilim, Cilt 34, Sayı 152, s. 126-137. Turner, B. S. (2013) Eşitlik. Ankara: Dost. TÜİK (2008) Eğitim İstatistikleri, www. tuik.gov.trTürk Eğitim Derneği (2010) Ortaöğretime ve Yükseköğretime Geçiş Sistemi, http://www. ted.org.tr.Türk Eğitim Derneği (2005) Türkiye’de Üniversiteye Giriş Sistemi Araştırması ve Çözüm Önerileri, Ankara: TED.Türkmen, F. (2002) “Eğitimin Ekonomik ve Sosyal Faydaları ve Türkiye’de Eğitim Ekonomik Büyüme İlişkisinin Araştırılması”, DPT Uzmanlık Tezi, Sosyal Sektörler Genel Müdürlüğü. Ünal, I. L. ve Özsoy, S. (1999) “Modern Türkiyenin Sisyphos Miti: Eğitimde Fırsat Eşitliği,” 75 Yılda Eğitim. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, s. 39-72. Walker, Decker F. ve Jonas F. Soltis (1992) Curriculum and Aims. Second Edition. Teachers College Press, Teachers College Columbia University, New York.Yıldız, Ö. (2008) “Gap İllerinde Sosyal ve Ekonomik Dönüşüm”, Ege Akademik Bakış, Cilt: 8 (1), s. 287-300.YÖK (Yüksek Öğretim Kurulu). (1997). Üniversite Öğrencileri Aile Gelirleri, Eğitim Harcamaları, Mali Yardım ve İş Beklentileri Araştırması, http:// www.yok.gov.trYÖK (2007). Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi, http://www.yok.gov.tr (17.03.2011). |