Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
PROF. DR. MEHMET MAHUR TULUM |
Dersin Veriliş Biçimi |
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
Dersin Önkoşulları |
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
Önerilen Dersler |
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
Okuma Listesi |
Doç. Dr. Mertol Tulum, “Filolojik Çalışma ve Eski Metinlerin Neşri Üzerine Görüş ve Tenkitler”, Türk Dünyası Araştırmaları, Aralık 1983.A. Ateş, \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Metin Tenkidi Hakkında (Dasitân-ı tevârih-i mülûk-i âl-i Osman münasebeti ile)\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\", Türkiyât Mecmuası, C.VII-VIII, 1 (1942), s. 255; Prof. Dr. T. Kortantamer, “Genç Edebiyat Araştırmacısının Yanlışları”, Türklük Araştırmaları Dergisi C.VII, İstanbul 1993, s. 347Osman Horata, “Klasik Edebiyatımıza Ait Metinlerin Neşrinde Karşılaşılan İmla İle İlgili Bazı Problemler”, I. Eski Türk Edebiyatı Kolokyumu, İLESAM, Ankara 17-18 Ocak 1992.; Adnan İnce, “Tenkitli Metin Kurmada Karşılaşılan Güçlükler ve Çözüm Önerileri”, I. Eski Türk Edebiyatı Kolokyumu, İLESAM, Ankara 17-18 Ocak 1992. |
Değerlendirme |
Klasik sınav - Araştırma |
Staj & Uygulama |
Bu ders için uygun değildir. |
Katalog İçeriği |
Filoloji: Tanımı, Kapsamı ve Tarihçesi; Filoloji-Linguistik ayrımı ve akımları; Tarihî/Mukayeseli gramer çalışmaları; Filolojinin çalışma alanları; Filolojik çalışmada metodoloji kaynaklarını tanıma; Filolojik çalışmada metodoloji kaynaklarının amaca uygun olarak seçilmesi; Tarihî metin neşrinde genel çalışma prensipleri ve yollarının öğretilmesi; Dış tenkit: kağıt, yazı (kaligrafi), cilt, tezhip, istinsah kaydı, tarihlendirme; İç tenkit: Authentic ve apocryph kavramları ve metnin müellif nüshası hâline getirilmesi; Filolojik neşirde bulunması gereken eklemeler: Kısaltmalar, açıklamalar, notlar, indeksler ve sözlük. |