Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Sosyal Hizmet Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Toplumla Sosyal Hizmet
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Toplumla Sosyal Hizmet SHZ346 VI.YARIYIL 3+0 5.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. HÜSNÜNUR ASLANTÜRK
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze eğitim verilmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka ders bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Akşit, Bahattin (1998) Toplumsal Kalkınma/ Gelişme ve Nüfus: Türkiye’de Yapılan Araştırma ve Yayınlar ile İlgili Eleştirel Bir Tarama.Abay, T.E. ve Ayman Z. (2007). SİVİL TOPLUMDAN PROJE ÖYKÜLERİ. Sivil Toplum Geliştirme Merkezi, Ankara.Buz, S. ve Ayyıldız, A. A. (2019). Sosyal Hizmette Toplum Merkezleri. Toplum ve Sosyal Hizmet, 30(1), 187-212.Cılga, İbrahim (2014) Kriz Sürecinde Toplumsal Kalkınma Paradigması ve Çağdaşlaşma, Doç. Dr. Şener Koçyıldırım’a Armağan-Sosyal Hizmet ve Toplumla Çalışma. Ankara. s. 40-51.Karataş, Kasım (1999) Çağdaşlaşma Sürecinde Toplum Merkezlerinin Yeri ve İşlevleri, Toplum Merkezleri Düşüncesinin Doğuşu ve Gelişimi. Ed. Kasım Karataş, (15-31), Çağdaş Kadın ve Gençlik Vakfı Yayın No: 2, Ankara.Kongar, Emre (2011) Modernleşme Modelleri, Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği. Remzi: İstanbul. 227-247.Tekindağ, F.C.( 2015). Proje Döngüsü Yönetimi Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı. Odak Ofset Matbaacılık, Ankara.Tuncay, T (2020). Toplumla Sosyal Hizmet. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. Editör, Tarık Tuncay.Yıldırım, A. (2009) Diyalog Temelinde Eğitim Anlayışında Paulo Freire Örneği, Uluslararası Eğitim Felsefesi Sempozyumu- Küreselleşme Sürecinde Eğitim Sorunlarının Felsefi Boyutu, 5-8 Mart 2009, Başkent Öğretmen Evi, Ankara, 636-648
Değerlendirme 1 Ara Sınav (Test); başarı kriteri 40 puandır.1 Final Sınavı (Test); başarı kriteri 60 puandır.
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Sosyal Hizmette Makro Düzeyde Toplum Odaklı Çalışma; Toplumla Sosyal Hizmetin Genel Çerçevesi; Toplumla Sosyal Hizmetin Tarihçesi; Toplum ve Topluluğu Anlamak; Toplumla Çalışma Süreci: Bağlantı Kurma ve Ön Değerlendirme, Planlama, Müdahale ve Son Değerlendirme; Proje Yönetimi; Makro Uygulama Modelleri: Sosyal Kalkınma, Kırsal Kalkınma ve Gönüllülük, Sosyal Planlama, Toplum Organizasyonu ve Toplum Eğitimi; Toplumla Sosyal Hizmette Güncel Tartışmalar: Sosyal İnovasyon, Sosyal Girişimcilik, Çevresel Adalet, İklim Adaleti ve Yeşil Sosyal Hizmet.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri