Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Sınıf Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Öğretim İlke ve Yöntemleri
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Öğretim İlke ve Yöntemleri ÖMB213 III.YARIYIL 3+0 4.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. ÇİĞDEM SUZAN ÇARDAK, DOÇ. DR. BİLGE ÇAM AKTAŞ
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Açıkgöz, Kamile Ün. Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları, 2003._____ Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları, 2002.Arslan, Mehmet. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık, 2007.Bilen, Mürüvvet. Plandan Uygulamaya Öğretim. Üçüncü baskı. Ankara: TAKAV Yayıncılık, 1993.Çilenti, Kamuran. Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara: 1984.Demirel, Özcan. Genel Öğretim Yöntemleri. Ankara: USEM Yayınları, 1993.___¬¬__Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: USEM Yayınları, 1997.Demirel, Özcan. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Kardeş Kitap ve Yayınevi, 1998.*_____. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Öğretme Sanatı. Yedinci Baskı. Ankara: PEGEMA Yayınları, 2004.Doğan, Hıfzı. Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: 1997.Doğanay, Ahmet. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık, 2012Doğanay, Ahmet ve Emin Karip. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık, 2006.Duman, B. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara:Anı Yayıncılık, 2012. Ergin, Akif. Öğretim Teknolojisi - İletişim. Ankara: Anı Yayıncılık, 1998.Erişti, Bahadır. “Üniversite Öğrencilerinin Öğretme – Öğrenme Sürecine Katılım Durumları”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998.Ertürk, Selahattin. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınları No:91, 1994.Gözütok, Dilek. Öğretmenliğimi Geliştiriyorum. Ankara: Siyasal Kitapevi, 2000.Küçükahmet, Leyla. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Gazi Büro Kitabevi, 1994.M.E.B. İlköğretim Okulu Programı. Ankara: MEB İlköğretim Genel Müdürlüğü, 1995.Özcelik, Durmuş Ali. Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM Yayınları No:8, 1989._____ Test Hazırlama Kılavuzu. Genişletilmiş ikinci baskı. Ankara: ÖSYM Yayınları, 1989.Özden Yüksel. Öğrenme ve Öğretme. Geliştirilmiş beşinci baskı. Ankara: PEGEM, 2003.*Saban, Ahmet. Öğrenme Öğretme Süreci – Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın, 2000.Selvi, Kıymet. Öğretim Amaçlarının Belirlenmesi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 1252, 2000. *Selvi, Kıymet. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1854, 2008. *Sönmez, Veysel. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Genişletilmiş dördüncü baskı. Ankara: Adım Yayıncılık, 1993.*_____ Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık, 2007.*Tan, Şeref. Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Genişletilmiş yedinci baskı. Ankara: PegemA Yayıncılık, 2005. *Tekin, Halil. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Yedinci baskı. Ankara: Yargı Yayınları, 1993.Turgut, Fuat. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Dokuzuncu baskı. Ankara: 1992.Varış, Fatma. Eğitimde Program Geliştirme “Teori ve Teknikler”. Altıncı baskı. Ankara: Alkım Yayınevi, 1996.
Değerlendirme 1 Ara sınav: Çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. 2 Ödev: Yöntem-teknik uygulaması yapma ve ders planı geliştirme ödevi 1 Dönem Sonu Sınavı: Çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşmaktadır.
Staj & Uygulama Yoktur.
Katalog İçeriği Öğretimle İlgili Temel Kavramlar; Öğretimde Planlı Çalışmanın Önemi ve Yararları; Öğretimin Planlanması (Ünitelendirilmiş Yıllık Plan, Günlük Plan ve Etkinlik Örnekleri); Öğrenme ve Öğretme Stratejileri; Öğretimle İlgili Kuram ve Yaklaşımlar; Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bunların uygulama ile ilişkisi; Öğretim Araç ve Gereçleri; Öğretim Hizmetinin Niteliğini Artırmada Öğretmenin Görev ve Sorumlulukları, Öğretmen Yeterlikleri.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri