Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Zorunlu Dersler |
Öğretim Elemanları |
PROF. DR. NİLÜFER KÖSE, PROF. DR. HÜSEYİN BAHADIR YANIK, PROF. DR. DİLEK TANIŞLI |
Dersin Veriliş Biçimi |
Yüz yüze |
Dersin Önkoşulları |
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır. |
Önerilen Dersler |
Temel matematik |
Okuma Listesi |
Altun, Murat (2000) Matematik Öğretimi. Bursa: Erkam MatbaasıVan De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim. Çev. Edit. Soner Durmuş), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık; *Olkun, S.& Toluk-Uçar, Z. (2007). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Maya Akademi. |
Değerlendirme |
Ara sınav, ödev ve final |
Staj & Uygulama |
- |
Katalog İçeriği |
Matematik Öğretiminin Amacı ve Temel İlkeleri; Matematik Öğretiminin Tarihçesi; Matematik Öğretiminde Yararlanılacak Öğretme ve Öğrenme Stratejileri; İlkokul Matematik Programının Kapsamı, Amacı ve Özellikleri; Öğrenme Kuramları ve Matematik Öğrenimi ile İlişkileri; Matematik Eğitiminde Önemli Beceriler, İlişkilendirme, Temsiller, İletişim, Akıl Yürütme, Problem Çözme; Bilgi Teknolojilerini Kullanma, Çocukta Sayı Kavramının Gelişimi: Sayma öncesi gelişmeler, Birebir eşleme, Kardinal değer, Birleştirme, Ayırma, Karşılaştırma, Denklik, Azlık, Çokluk; Basamak Değeri; Doğal Sayıların Oluşumu ve Yapısal Özellikleri; |