Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Sınıf Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Matematik Öğretimi II
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Matematik Öğretimi II MAT394 VI.YARIYIL 2+1 5.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. NİLÜFER KÖSE, PROF. DR. HÜSEYİN BAHADIR YANIK, PROF. DR. DİLEK TANIŞLI
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülecektir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu yoktur.
Önerilen Dersler Altun, M. (2015). İlkokullarda Matematik Öğretimi. Bursa: Aktüel Yayınları.Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2010). İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (Çeviri Editörü: S. Durmuş) (7. Basımdan Çeviri). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Olkun, S. ve Toluk Uçar, Z. (2007). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Maya Akademi.Tarım, K. ve Hacıömeroğlu, G. (2019). Matematik Öğretiminin Temelleri içinde, Ankara: Anı Yayınları.
Okuma Listesi Altun, M. (2015). İlkokullarda Matematik Öğretimi. Bursa: Aktüel Yayınları.Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2010). İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (Çeviri Editörü: S. Durmuş) (7. Basımdan Çeviri). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Olkun, S. ve Toluk Uçar, Z. (2007). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Maya Akademi.Tarım, K. ve Hacıömeroğlu, G. (2019). Matematik Öğretiminin Temelleri içinde, Ankara: Anı Yayınları.
Değerlendirme Ara sınav, final ve proje değerlendirme uygulanacaktır.
Staj & Uygulama Gruplar hazırladıkları projeleri sınıf ortamında sunacaktır.
Katalog İçeriği Kesirler: Kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri, Kesirlerin farklı anlamları, Kesir modelleri, Denklik, Karşılaştırma, Sıralama, Kesirlerle işlemler, Geometri: Çocukta geometrik düşüncenin gelişimi, 2 ve 3 boyutlu geometri konuları ve bunların öğretimi; Ölçme ve Ölçüler: Çocukta ölçme fikrinin gelişimi, Boyut, alan, hacim, zaman ölçümleri, Tartma, Paralarımız; Veri Yönetimi; Tablo ve Grafikler; Matematik Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme: Çoklu ölçme-değerlendirme yöntem ve teknikleri.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri