Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Zorunlu Dersler |
Öğretim Elemanları |
PROF. DR. NİLÜFER KÖSE |
Dersin Veriliş Biçimi |
Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülecektir. |
Dersin Önkoşulları |
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu yoktur. |
Önerilen Dersler |
Altun, M. (2015). İlkokullarda Matematik Öğretimi. Bursa: Aktüel Yayınları.Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2010). İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (Çeviri Editörü: S. Durmuş) (7. Basımdan Çeviri). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Olkun, S. ve Toluk Uçar, Z. (2007). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Maya Akademi.Tarım, K. ve Hacıömeroğlu, G. (2019). Matematik Öğretiminin Temelleri içinde, Ankara: Anı Yayınları. |
Okuma Listesi |
Altun, M. (2015). İlkokullarda Matematik Öğretimi. Bursa: Aktüel Yayınları.Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2010). İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (Çeviri Editörü: S. Durmuş) (7. Basımdan Çeviri). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Olkun, S. ve Toluk Uçar, Z. (2007). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Maya Akademi.Tarım, K. ve Hacıömeroğlu, G. (2019). Matematik Öğretiminin Temelleri içinde, Ankara: Anı Yayınları. |
Değerlendirme |
Ara sınav, final ve proje değerlendirme uygulanacaktır. |
Staj & Uygulama |
Gruplar hazırladıkları projeleri sınıf ortamında sunacaktır. |
Katalog İçeriği |
Kesirler: Kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri, Kesirlerin farklı anlamları, Kesir modelleri, Denklik, Karşılaştırma, Sıralama, Kesirlerle işlemler, Geometri: Çocukta geometrik düşüncenin gelişimi, 2 ve 3 boyutlu geometri konuları ve bunların öğretimi; Ölçme ve Ölçüler: Çocukta ölçme fikrinin gelişimi, Boyut, alan, hacim, zaman ölçümleri, Tartma, Paralarımız; Veri Yönetimi; Tablo ve Grafikler; Matematik Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme: Çoklu ölçme-değerlendirme yöntem ve teknikleri. |