Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Edebiyat Fakültesi
  • Psikoloji (%30 İngilizce)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Sosyal Psikoloji II
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Sosyal Psikoloji II PSİ245 III.YARIYIL 4+0 5.0
Ders Dili İngilizce
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ ESMA ESEN ÇİFTÇİ HOUGHTON
Dersin Veriliş Biçimi yüz yüze
Dersin Önkoşulları Dersin ön koşulu ya da eş kıoşulu yok.
Önerilen Dersler Sosyal Psikoloji I
Okuma Listesi Piliavin, J. A. (2009). Altruism and helping: The evolution of a field: The 2008 Cooley-Meadpresentation1. Social Psychology Quarterly, 72(3), 209-225.Schmidt, G., & Weiner, B. (1988). An attribution-affect-action theory of behavior: Replicationsof judgments of help-giving. Personality and Social Psychology Bulletin, 14(3), 610-621.Correll, J., Park, B., Judd, C. M., & Wittenbrink, B. (2002). The police officer\'s dilemma: Usingethnicity to disambiguate potentially threatening individuals. Journal of Personality and SocialPsychology, 83, 1314-1329Essien, I., Stelter, M., Kalbe, F., Koehler, A., Mangels, J., & Meliß, S. (2017). The shooter bias:Replicating the classic effect and introducing a novel paradigm. Journal of Experimental SocialPsychology, 70, 41-47.Gilbert, D.T. (1989). Thinking lightly about others: Automatic components of the social inferenceprocess. In J.S. Uleman & J.A. Bargh (Eds.), Unintended thought (pp. 189-211). New York:Guilford.Gilbert, D.T. (1995). Attribution and interpersonal perception. In A. Tesser (Ed.), Advanced socialpsychology (pp. 99-148). New York: McGraw-Hill.*Gilbert, D.T. & Malone, P.S. (1995). The correspondence bias. Psychological Bulletin, 117, 21-38. Kunda, Z. (1997). Motivated inference: Self-serving generation and evaluation of causal theories.Journal of Personality and Social Psychology, 53(4), 636-647.*Moskowitz, G.B. (2005). Social cognition: Understanding self and others. New York:Guilford. Chapter 8. Korn, C. W., Sharot, T., Walter, H., Heekeren, H. R., & Dolan, R. J. (2014). Depression isrelated to an absence of optimistically biased belief updating about future life events.Psychological medicine, 44(03), 579-592.Shah, P., Harris, A. J., Bird, G., Catmur, C., & Hahn, U. (2016). A pessimistic view ofoptimistic belief updating. Cognitive Psychology, 90, 71-127.Chapman, E. N., Kaatz, A., & Carnes, M. (2013). Physicians and implicit bias: how doctors mayunwittingly perpetuate health care disparities. Journal of general internal medicine, 28(11),1504-1510.Green, A. R., Carney, D. R., Pallin, D. J., Ngo, L. H., Raymond, K. L., Iezzoni, L. I., & Banaji,M. R. (2007). Implicit bias among physicians and its prediction of thrombolysis decisions forblack and white patients. Journal of General Internal Medicine, 22(9), 1231-1238. Bodenhausen, G.V. (1990). Stereotypes as judgmental heuristics: Evidence of circadianvariations in discrimination. Psychological Science, 1, 319-322.Bodenhausen, G.V., & Lichtenstein, M. (1987). Social stereotyping and information-processingstrategies: The role of task complexity. Journal of Personality and Social Psychology, 52, 871-880. Davidson, A. R., & Jaccard, J.J. (1979). Variables that moderate the attitude-behaviour relation:Results of a longitudinal survey. Journal of Personality and Social Psychology, 37, 1364-76.Fazio, R. H., Powell, M.C., & Williams, C.J. (1989). The role of attitude accessibility in theattitude-to-behavior process. Journal of Consumer Research, 16, 280-288.
Değerlendirme Haftalık ödev, uygulama, final sınavı
Staj & Uygulama yok
Katalog İçeriği Sosyal Psikoloji 1 dersini takiben, bu derssosyal davranışlarımızın altında yatan süreçlere odaklanmaktadır. Örneğin, başkaları hakkındaki izlenimlerimizi nasıl oluşturuyoruz? Kendimizin ve başkalarının davranışlarını nasıl açıklarız ve bu konuda ne kadar doğru karar veriyoruz? Ne zaman, neden ve nasıl stereotipleştiririz ve bu süreç ne ölçüde kontrol edilebilir? Tutumlar nereden gelir, davranışlarla ne kadar yakından bağlantılıdır ve ne kadar kolay değiştirilebilir? Diğer insanlar hakkında karar verirken ne tür bilişsel kestirme yollar kullanırız? Bu tür sorular hem teorik hem de daha uygulamalı bir perspektiften yanıtlanacaktır.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri