Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • İşitme Engelliler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Tek Denekli Araştırma Yöntemleri
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Tek Denekli Araştırma Yöntemleri ARY520 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. ELİF TEKİN İFTAR
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok
Okuma Listesi BAcar, C., Tekin-Iftar, E., & Yikmis, A. (2017). Effects of mother-delivered social stories and video modeling in teaching social skills to children with autism spectrum disorders. The Journal of Special Education, 50(4), 215-226. DOI: 10.1177/0022466916649164.Algozzine, B., Spooner, F., & Karnoven, M. (2002). Preparing special education research artciles in APA style. Remedial and Special Education, 23(1), 24-30.Bainbridge, N., & Myles, B. S. (1999). The use of priming to introduce toilet training to a child with autism. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 14(2), 106-109.Odluyurt, S., Tekin-Iftar, E., & Adalıoglu, I. (2012). Does treatment integrity matter in promoting learning among children with developmental disabilities? Topics in Early Childhood Special Education, 32(3), 142-150.Reynhout, G. & Carter, M. (2007). Social Story™ efficacy with a child with autism spectrum disorder and moderate intellectual disability. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 22(3), 173-182.Tankersley, M., Cook, B. G., & Cook, L. (2008). A preliminary examination to identify the presence of quality indicators in single-subject research. Education and Treatment of Children, 31(4), 523-548.Tekin-Iftar, E. (2003). Effectiveness of peer delivered simultaneous prompting on teaching community signs to students with developmental disabilities. Education and Training in Developmental Disabilities, 38(1), 77-94.Tekin-Iftar, E., & Birkan, B. (2010). Small group instruction for students with autism: General case training and observational learning. Journal of Special Education, 44(1), 50-63.Tekin-Iftar, E., Collins, B., Spooner, F., & Olcay-Gul, S. (2017). Coaching teachers to use a simultaneous prompting procedure to teach core contents to students with autism. Teacher Education and Special Education, 40(3), 225-245. DOI: 10.1177/0888406417703751Tekin, E., & Kırcaali-İftar, G. (2002). Comparison of the effectiveness and efficiency of two response prompting procedures delivered by sibling tutors. Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 37(3), 283-299.Zimmerman, K., N.,Ledford, J. ve Severini, K. E. (2019). Brief report: The Effects of a weighted blanket on engagement for a student with ASD. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 34(1), 15-19.
Değerlendirme I Ara sınav:Klasik I ödev: Öneri teslimi 1 Final: Klasik
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Araştırma Nedir?: Araştırma davranışı ile öğretim davranışı arasındaki benzerlikler ve farklılıklar; Uygulamalı davranış analizi ilkeleri; Etik araştırma davranışları; Ölçme ve Değerlendirme: Etkililik ve verimlilik nedir?; Sosyal ve Eğitsel Geçerlik Nedir?: Davranışların ölçümü; Güvenirlik; Verilerin Grafiksel Analizi; Tek-Denekli Araştırmaların Özellikleri: AB modelleri, Tersine çevirme modeli; Çoklu Başlama Modelleri; Çoklu Yoklama Modelleri; ABC Modeli; Dönüşümlü Uygulamalar Modeli; Uyarlamalı Dönüşümlü Uygulamalar Modeli; Paralel Uygulamalar Modeli; Araştırma Önerisi, Araştırma Raporu Yazımı

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri