Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Zihin Engelliler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Okuma Becerilerinin Desteklenmesi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Okuma Becerilerinin Desteklenmesi ZEÖ538 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. GÜLDEN BOZKUŞ GENÇ
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yoktur.
Okuma Listesi 1. Güldenoğlu, B. (2017). The effects of syllable-awareness skills on the word-reading performances of students reading in a transparent orthography. International Electronic Journal of Elementary Education, 8(3), 425-442.2. Güldenoğlu, B., Kargın, T., & Ergül, C. (2016). Sesbilgisel farkındalık becerilerinin okuma ve okuduğunu anlama üzerindeki etkisi: Boylamsal bir çalışma. İlköğretim Online, 15(1).Akyol, H., & Kodan, H. (2016). Okuma Güçlüğünün Giderilmesine Yönelik Bir Uygulama: Akıcı Okuma Stratejilerinin Kullanımı. Ondokuzmayis University Journal of Education, 35(2), 7-21.4. Güldenoğlu, B., Kargin, T., & Miller, P. (2015). Okuma güçlüğü olan ve olmayan öğrencilerin cümle anlama becerilerinin incelenmesi. Türk Psikoloji Dergisi, 30(76), 82-96.5. Güldenoğlu, B., & Kargın, T. (2012). Karşılıklı öğretim tekniğinin hafif derecede zihinsel engelli öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkililiğinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 13(01), 017-034.6. Güldenoğlu, İ. B.; Kargın, T. & Miller, P.(2012). İyi ve zayıf okuyucuların kelime işlemleme ve okuduğunu anlama becerilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12 (4), 2807-2828.7. Güldenoğlu, B. (2008). Zihinsel yetersizliği olan öğrencilerde okuduğunu anlama becerilerinin desteklenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 9(02), 051-063.8. Therrien, W. J. (2004). Fluency and comprehension gains as a result of repeated reading: A Metaanalysis. Remedial and Special Education, 25(4), 252-261. 9. Rasinski, T. V. (1990). Effects of repeated reading and listening-while-reading on reading fluency. The Journal of Educational Research, 83(3), 147-151.
Değerlendirme 1. Ara sınav (kısa cevaplı ya da uygulamalı sorulardan oluşan bir klasik sınav), 2. Ders okumaları (Dönem boyunca her hafta ilgili makaleleri okumak ve bu okumaları derste tartışmak)3. Ödev (Akıcı okuma ya da okuduğunu anlamayla ilgili makale incelemeleri yapmak, belirlediği bir konuda alanyazın taraması veya meta-analiz çalışması yapma)4. Dönem sonu sınavı (kısa cevaplı ya da uygulamalı sorulardan oluşan bir klasik sınav)
Staj & Uygulama Bu derse ilişkin staj ya da uygulama yoktur.
Katalog İçeriği Akıcı Okuma Becerilerinin Değerlendirilmesi; Akıcı , Okuma Becerilerinin Desteklenmesi; Okuma Hatalarının Düzeltilmesi; Akıcı Okuma Becerilerinin Desteklenmesinde Teknoloji Kullanımı; Akıcı Okuma Araştırmalarının İncelenmesi; Okuma Stratejilerinin Önemi, Kavramsal ve Kuramsal Temelleri; Okuduğunu Anlama Becerilerinin İncelenmesi; Okuduğunu Anlama Becerilerinin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi; Karşılıklı Öğretim Stratejisi; Akran Destekli Öğrenme Stratejisi; Özetleme Stratejisi; Ana Düşünceyi Bulma Stratejisi; Metin Yapısı ve İçerik Alanı Öğretiminin Bütünleştirilmesi; Web-Tabanlı Okuduğunu Anlama Öğretimi; Okuduğunu Anlama Araştırmalarının İncelenmesi.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri