Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Doktora
  • Zihin Engelliler Eğitimi Programı (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Özel Gereksinimi Olan Yetişkinler
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Özel Gereksinimi Olan Yetişkinler ZEÖ616 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. YASEMİN ERGENEKON
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yoktur.
Okuma Listesi *Baker, L.B., & Brightman, A. J. (2004). Steps to independence: Teaching everyday skills to children with special needs. (4. baskı). Baltimore: Paul Brookes Publishing. *Clark, G. M. (2007). Assessment for transitions planning. Austin Texas: Pro-Ed. *Ely, S. (2000). A lifetime of transitions: A reference for families of children with disabilities. Indiana University Indiana Institute on Disability and Community. *Kober, R. (2010). Enhancing the quality of life of people with intellectual disabilities: From theory to practice. London: Springer. *Kochhar-Bryant, C. A., & Greene, G. (2009). Pathways to successful transition for youth with disabilities: A developmental process (2. Basım). New Jersey: Pearson Education Inc.*Miller, R. J., Lombard, R. C., & Corbey, S. A. (2007). Transition assessment: Planning transition and IEP development for youth with mild to moderate disabilities. New Jersey: Pearson Education Inc.*Olson, J. L., Platt, J. C., & Dieker, L. A. (2008). Teaching children and adolescents with special needs. New Jersey: Pearson Education Inc.*Sitlington, P. L., Neubert, D. A., & Clark, G. M. (2010). Transition education and services for students with disabilities (5. Basım). New Jersey: Pearson Education Inc.*Steere, D. E., Rose, E., & Cavaiuolo, D. (2007). Growing up transition to adult life for students with disabilities. New Jersey: Pearson Education Inc.*Test, D. W. (2012). Evidence-based instructional strategies for transition. Baltimore: Paul Brookes Publishing Co. *Thoma, C. A., Bartholomew, C. C., & Scott, L. A. (2009). Universal design for transition: A roadmap for planning and instruction. Baltimore: Paul Brookes Publishing Co. *Wandry, D. L., & Pleet, A. M. (2009). Engaging and empowering families in secondary transition: A practitioner’s guide. Arlington: The Council for Exceptional Children.*Wandry, D., Wehmeyer, M. L., & Glor-Scheib, S. (2013). Life centered education: The teacher’s guide. Arlington: The Council for Exceptional Children.*Wehman, P. (2013). Life beyond the classroom: Transition strategies for young people with disabilities (5. Basım). Baltimore: Paul Brookes Publishing Co. *Wehman, P., & Kregel, J. (2012). Functional curriculum for elementary and secondary students with special needs. Austin Texas: Pro-Ed.*West, L. (2010). Integrating transition planning into the IEP process. Arlington: The Council for Exceptional Children.
Değerlendirme Ara SınavÖdevDönem Sonu Sınavıl
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Yetişkinliğe Geçiş; Yetişkinliğe Geçiş Sürecinde Dünyadaki Uygulamalar; Bireyselleştirilmiş Geçiş Planı (BGP) Hazırlama Süreci: Geçiş değerlendirmesi, Değerlendirme araçları, BGP’nin özellikleri; İşe Yerleştirmeden Önce Bireyi İş Yaşamına Hazırlama: Özgeçmiş (CV) hazırlama süreci, İş arama, bulma ve iş başvurusu yapma süreci, İş görüşmesi yapma süreci; İstihdam ve Bireyi İşte İzleme Süreci.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri