Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Müzik Anasanat Dalı
  • Müzik Anasanat Dalı-Tezli YL
  • Türk Müziği Programı (Tezli YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Makamsal Çokseslilik Teknikleri
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Makamsal Çokseslilik Teknikleri TMÜ508 II.YARIYIL 0+2 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları OZAN UĞRAŞ YARMAN
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Yoktur.
Önerilen Dersler Yoktur.
Okuma Listesi Bayraktarkatal, M. E., & YALINKILIÇ, E. (2020). TÜRK MÜZİK YAŞAMINDA KEMAL İLERİCİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 6(ÖZEL SAYI), 338-373.YENGİ, M. R. (2017). Çağdaş Modern Türk Müziği Bestecisi Açısında Kemal İlerici’nin Türk Müziği için “Dörtlü Armoni” Yaklaşımının Değerlendirilmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 741-749.TÜRKMEN, U. TÜRK MÜZİĞİNDE ÇOKSESLİLİK TARTIŞMALARI.ÇÖLOĞLU, M. E. An oVErVıEW oF MoDErnısT APProACHEs ın TUrKısH PolyPHonıC MUsıC AnD THE DEVEloPMEnT THroUGH GEnErATıons. Kültür-Sanat-Edebiyat-Eğitim ve Mimarlık Üzerine Akademik Araştırmalar, 9.Albuz, A. (2011). Türk müziğinde çokseslilik yaklaşımları. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 1(1).Özçelik, S., & Yürek, E. (2023). Makamsal Solfejlerin Farklı Çokseslilik Yaklaşımlarına Göre Piyano İle Eşliklenmesine Yönelik Uzman Görüşleri (Hüseyni Makamı Örneği). JOURNAL OF SOCIAL, HUMANITIES AND ADMINISTRATIVE SCIENCES (JOSHAS), 9(69), 3609-3618.Yılmaz, M. S., & Adar, Ç. (2023). Geleneksel Türk müziğinin çokseslendirilmesine yönelik besteci görüşleri.KASAP, E., & ÖZKELEŞ, S. (2023). Mikrotonal Gitarda Makamsal Müziğin Çokseslendirilmesine İlişkin Yaklaşımlar (“Allı Turnam” Örneği). Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(Sosyal Bilimler Lisansüstü Öğrenci Sempozyumu Özel Sayısı), 83-92.ÖZGELEN, O. Z., SARI, G. Ç., & DURMUŞ, S. U. (2023). Hüseyin Sadettin Arel’in Türk makam müziğinde çok seslilik anlayışı:“kemençe beşlemesi” örneği. Rast Müzikoloji Dergisi, 11(1), 75-95.Tarkum, E. (2018). TÜRK MÜZİĞİ VE BATI MÜZİĞİNİN YAPISAL ÖZELLİKLERİ VE ÇOKSESLİLİK AÇISINDAN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 31-43.Kasap, E. (2021). Mikrotonal Gitarda Makamsal Müziğin Çokseslendirilmesine İlişkin Yaklaşımlar (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).Karabiber, O. (2016). NECİL KÂZIM AKSES’İN ALLEGRO FEROCE ADLI YAPITINDA MAKAMSAL ÖĞELER, AKOR YAPILARI VE BİÇİM. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 6(28), 31-44.ŞENALP, T. (2016). GELENEKSELLE GÜNCELİN SINIRINDA PHILIP GLASS VE TÜRK MÜZİĞİ ÜZERİNE DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ. Kesit Akademi Dergisi, (5), 43-50.YARMAN, O. CUMHURİYETİMİZ'İN VE ATATÜRKÜMÜZ'ÜN ULUSAL MÜZİK EĞİTİMİNDEN ESAS BEKLEDİĞİ, BİZE ÖZGÜ PERDELER ÜZERİNDEN MAKAMSAL MİKROTONAL POLİFONİ DÜZLEMİNE TAŞINMIŞ POPÜLER VE HALK HAVALARIMIZDIR.ŞENALP, T. MÜZİK EĞİTİMİNDE ÇİFTDİLLİLİK KAVRAMI Öz.
Değerlendirme 1 ara sınav ve 1 dönem sonu sınavı
Staj & Uygulama Yoktur.
Katalog İçeriği Çoksesli makamsal eser örneklerinin irdelenmesi: Makamsal ezgi yapılarını bulmaya dönük eser analizi, Peşrev ve Saz Semaisi gibi formlarda görülene benzer kesitlerin ritmik analizi; Makamsal armonizasyonda Kontrapuntal İmitasyon: Makamsal unsurlarla Kanon, Envansiyon ve Füg uygulamaları; Tema ve Karşı-Tema üzerine uygulanabilecek dönüştürümler: Tersyüz, Tepetaklak, Tersyüz tepetaklak; Kanun, Kemençe, Ney, Tanbur, Ud gibi çalgılar için özel notasyon ve enstrümantasyon: Tutti ve solo, motif paslaştırma, eşlik, etki ve taklit, mikrotonal arızi işaretlerin makamsal ezgilerde doğru kullanımı.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri