Recommended Reading List |
Bayraktarkatal, M. E., & YALINKILIÇ, E. (2020). TÜRK MÜZİK YAŞAMINDA KEMAL İLERİCİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 6(ÖZEL SAYI), 338-373.YENGİ, M. R. (2017). Çağdaş Modern Türk Müziği Bestecisi Açısında Kemal İlerici’nin Türk Müziği için “Dörtlü Armoni” Yaklaşımının Değerlendirilmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 741-749.TÜRKMEN, U. TÜRK MÜZİĞİNDE ÇOKSESLİLİK TARTIŞMALARI.ÇÖLOĞLU, M. E. An oVErVıEW oF MoDErnısT APProACHEs ın TUrKısH PolyPHonıC MUsıC AnD THE DEVEloPMEnT THroUGH GEnErATıons. Kültür-Sanat-Edebiyat-Eğitim ve Mimarlık Üzerine Akademik Araştırmalar, 9.Albuz, A. (2011). Türk müziğinde çokseslilik yaklaşımları. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 1(1).Özçelik, S., & Yürek, E. (2023). Makamsal Solfejlerin Farklı Çokseslilik Yaklaşımlarına Göre Piyano İle Eşliklenmesine Yönelik Uzman Görüşleri (Hüseyni Makamı Örneği). JOURNAL OF SOCIAL, HUMANITIES AND ADMINISTRATIVE SCIENCES (JOSHAS), 9(69), 3609-3618.Yılmaz, M. S., & Adar, Ç. (2023). Geleneksel Türk müziğinin çokseslendirilmesine yönelik besteci görüşleri.KASAP, E., & ÖZKELEŞ, S. (2023). Mikrotonal Gitarda Makamsal Müziğin Çokseslendirilmesine İlişkin Yaklaşımlar (“Allı Turnam” Örneği). Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(Sosyal Bilimler Lisansüstü Öğrenci Sempozyumu Özel Sayısı), 83-92.ÖZGELEN, O. Z., SARI, G. Ç., & DURMUŞ, S. U. (2023). Hüseyin Sadettin Arel’in Türk makam müziğinde çok seslilik anlayışı:“kemençe beşlemesi” örneği. Rast Müzikoloji Dergisi, 11(1), 75-95.Tarkum, E. (2018). TÜRK MÜZİĞİ VE BATI MÜZİĞİNİN YAPISAL ÖZELLİKLERİ VE ÇOKSESLİLİK AÇISINDAN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 31-43.Kasap, E. (2021). Mikrotonal Gitarda Makamsal Müziğin Çokseslendirilmesine İlişkin Yaklaşımlar (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).Karabiber, O. (2016). NECİL KÂZIM AKSES’İN ALLEGRO FEROCE ADLI YAPITINDA MAKAMSAL ÖĞELER, AKOR YAPILARI VE BİÇİM. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 6(28), 31-44.ŞENALP, T. (2016). GELENEKSELLE GÜNCELİN SINIRINDA PHILIP GLASS VE TÜRK MÜZİĞİ ÜZERİNE DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ. Kesit Akademi Dergisi, (5), 43-50.YARMAN, O. CUMHURİYETİMİZ'İN VE ATATÜRKÜMÜZ'ÜN ULUSAL MÜZİK EĞİTİMİNDEN ESAS BEKLEDİĞİ, BİZE ÖZGÜ PERDELER ÜZERİNDEN MAKAMSAL MİKROTONAL POLİFONİ DÜZLEMİNE TAŞINMIŞ POPÜLER VE HALK HAVALARIMIZDIR.ŞENALP, T. MÜZİK EĞİTİMİNDE ÇİFTDİLLİLİK KAVRAMI Öz. |
Catalog Content |
Inspection of polyphonic composition examples bearing a makam character: Form analysis for finding makam-based melodic fragments, rhythmic analysis of sections simiar to those seen in forms such as Peşrev and Saz Semaisi; Contrapuntal Imitation in makam harmonization: Canon, Invention and Fugue implementations via makam elements; Transformations that can be applied over the Subject and the Counter-Subject: Inverse, Retrograde, Inverse-Retrograde; Special notation and instrumentation with regards to instruments such as the Kanun, Kemençe, Ney, Tanbur, Ud: Tutti & solo, klangfarbenmelodie, accompaniment, effect & mimicry, proper usage of microtonal accidentals in makam |