Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • İşletme Anabilim Dalı
  • İşletme Anabilim Dalı-Doktora
  • İşletme Bilim Dalı (İngilizce) (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Directed Readings and Proposal of a Research in Global Mar.
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Directed Readings and Proposal of a Research in Global Mar. İŞL624 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili İngilizce
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. FEYZA AĞLARGÖZ
Dersin Veriliş Biçimi Dersler yüz yüze yürütülecektir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Kotler, P. (1972). A Generic Concept of Marketing. Journal of Marketing, 36(2), 46-54.Kotler, P., & Levy, S. J. (January 1969). Broadening the Concept of Marketing. Journal of Marketing, 33(1) 10-15.Kumar, V. (2015). Evolution of Marketing as a Discipline: What Has Happened and What to Look Out For. Journal of Marketing, 79 (January 2015), 1-9.Webster Jr., & Frederick E. (2005). A Perspective on the Evolution of Marketing Management. Journal of Public Policy and Marketing,24(1) Spring 2005, 121-126.Levitt, T. (1983). The globalization of Markets. Harvard Business Review. May-June, 92- 102.Knight, G. A. and Cavusgil, S. T. (2004). Innovation, organizational capabilities, and the born-global firm. Journal of International Business Studies, 35, 124–14.Anwar Sadat Shimul, Isaac Cheah & Basheera Bibi Khan (2021): Investigating Female Shoppers’ Attitude and Purchase Intention toward Green Cosmetics in South Africa. Journal of Global Marketing,35(1), 37-56.Griffith, D. A., Dean, T., & Hoppner, J. J. (2021). Choices and Consequences: Recommendations for an Improved Understanding of Cultural Distance in International Marketing Research. Journal of International Marketing, 29(3), 23-42. Bartsch, F., Riefler, P., & Diamantopoulos, A. (2016). A Taxonomy and Review of Positive Consumer Dispositions toward Foreign Countries and Globalization. Journal of International Marketing, 24(1), 82-110. Johanson, J., & Vahlne, J.-E. (1977). The Internationalization Process of the Firm – A Model of Knowledge Development and Increasing Foreign Market Commitments. Journal of International Business Studies, 8(1), 23-32.Malhotra, N. K., Agarwal, J., & Peterson, M. (1996). Methodological Issues in Cross-Cultural Marketing Research. International Marketing Review, 13(5), 7-43.
Değerlendirme 1 Ara Sınav, 1 Final, 1 Ödev
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Küresel pazarlama araştırmasına giriş; Küresel pazarlamanın teorik temelleri; Küresel pazarlamada kültürel boyutlar; Küresel markalaşma ve konumlandırma; Uluslararası pazara giriş stratejileri; Küresel bağlamlarda tüketici davranışı; Küresel pazarlamada dijital dönüşüm; Küresel pazarlamada karşılaşılan zorluklar; Küresel pazarlamada sürdürülebilirlik ve etik; Akademik literatür tarama teknikleri; Küresel pazarlama araştırmalarında yükselen trendler; Küresel pazarlamada ileri metodolojiler; Araştırma önerisi geliştirme; Nihai öneri sunumu ve değerlendirme

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri