Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Sınıf Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Müze Eğitimi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Müze Eğitimi ARK254 VIII.YARIYIL 2+0 4.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. BURÇİN TÜRKCAN
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yoktur.
Okuma Listesi Alakuş, A. O. (2009). Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi. (Ed. A. O. Alakuş ve L. Mercin). Ankara: Pegem A Yayıncılık.Artut, Kazım. (2001). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yönetimleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Darıca, Nilüfer. (1993). \\\\\\\"Okulöncesi Dönemde Sanat Eğitimi\\\\\\\". 9. YA-PA Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ankara: YA-PA Yayınları. Evrim, Demir. (1990). \\\\\\\"Çağdaş Sanat ve Eğitimi\\\\\\\", Yaratıcı Toplum Yolunda Çağdaş Eğitim. İstanbul: Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Yayınları, ss. 149-156. Gençaydın, Zafer. (1988). \\\\\\\"Resim-iş Eğitiminde Eğitim Durumları\\\\\\\" (Editör: Bekir Özer).Özel Öğretim Yöntemleri. Eskişehir:AÖF Yayınları , ss.70-87. Gökaydın, Nevide. (1990). Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Birinci Basım. Ankara: Sedir Yayınevi, İlhan, Ayşe Çakır. (1994) \\\\\\\"Okulöncesi Eğitim Programlarında Resim dersinin Yeri,\\\\\\\" 10. YA-PA Okulöncesi Eğitimi ve yaygınlaştırılması Semineri, Ankara: YA-PA Yayınları, Kılıçkan, Hüseyin ve Hayretin Kılıçkan. (1992) Okullarda Resim. İstanbul: Taç Yayınları. Kırışoğlu, Olcay. (2009). Sanat-Kültür-Yaratıcılık. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Kırışoğlu, Olcay T. (2002). Sanatta Eğitim. Ankara: Pegem Yayıncılık. Kırışoğlu, O. ve Stokrocki, M. (1997). İlköğretim sanat öğretimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası MEGP.MEB. (1992) İlköğretim Kurumları Reşim-iş Öğretim Programı. Ankara: MEB Basımevi. Özsoy, V. ve Alakuş, A. O. (2009). Görsel sanatlar eğitiminde özel öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Özsoy, V. ve Şahan, M. (2009). Çok alanlı sanat eğitimi yönteminin ilköğretim 6. sınıf resim-iş dersinde öğrenci tutumuna etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 205-227.San, İnci. (2004). Sanat ve Eğitim. Ankara: Ütopya Yayınevi.San, İnci. (1977) Sanatsal Yaratma ve Çocukta Yaratıcılık. Ankara: İş Bankası Yayınları. Türkcan, B. (2011). Okulöncesinde görsel sanatlar eğitiminin kuramsal temelleri. Görsel Sanatlar Eğitimi. (Ed. S.D.B. Erişti). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, No: 1247, 17-42.Türkcan, B. (2008). Görsel sanatlar dersi öğretim programı. Müzik ve Görsel Sanatlar Öğretimi. (Ed. L. Kılıç ve A. Öztürk). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, No: 934, 223-244.Türkdoğan, Galip. (1984). Sanat Eğitimi Yöntemleri (Resim-iş Öğretimi). İkinci Basım. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. Yavuzer, Haluk. (1997). Resimleriyle Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Değerlendirme Bu dersin değerlendirmesi 1 ara sınav ve 1 final sınavından oluşmaktadır. Ara sınav ve final sınavı klasik sınav biçiminde yapılır.
Staj & Uygulama Yoktur.
Katalog İçeriği Müzenin Tanımı ve Özellikleri; Müze Türleri; Müzelerde Sergileme; Türkiye ve Dünyada Müzeciliğin Tarihine Genel Bir Bakış; Müze, Sanat, Kültür ve Uygarlık İlişkisi; Kültürel Miras Kavramı: Somut ve somut olmayan kültürel miras, Müzelerin kültürel miras ve tarih bilincine katkısı; Müze Eğitimi ve Müzede Öğrenme: Müze eğitiminin amaç ve işlevi, Müze eğitiminin uygulama ilkeleri; Müze Eğitimi Süreci: Müze öncesi, müze sırası ve müze sonrası aşamalarının kurgulanması; Müze Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler; Müze eğitimi etkinlik örnekleri.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri