Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
PROF. DR. MEHMET FIRAT |
Dersin Veriliş Biçimi |
Uzaktan eğitim |
Dersin Önkoşulları |
Bu dersin ön koşulu veya eş koşulu bulunmamaktadır |
Önerilen Dersler |
Lisansüstü danışman tarafından öğrenci gereksinimlerine göre belirlenmektedir. |
Okuma Listesi |
Fırat, M. (2021). Uygulamadan Kurama açık ve Uzaktan Öğrenme. Nobel YayıncılıkFırat, M. (2015). Eğitim Teknolojileri Araştırmalarında Yeni Bir Alan: Öğrenme Analitikleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2015; 11(3): 870-882. DOI: 10.17860/efd.24150, 29/12/2015SoLAR, (2021). What is Learning Analytics? https://www.solaresearch.org/about/what-is-learning-analytics Learning Analytics 2018 - An updated perspective (https://www.iadlearning.com/learning-analytics-2018/), Handbook of Learning Analytics (https://solaresearch.org/hla-17/). |
Değerlendirme |
Değerlendirme başlıkları 1 ara sınav ve 1 finalden oluşmaktadır. |
Staj & Uygulama |
Bu ders için uygun değildir. |
Katalog İçeriği |
Öğrenme analitikleri ile ilgili temel kavramlar; Öğrenme analtiğinin amaçları ve paydaşları; Öğrenme analitiğinin aşamaları; Öğrencilerin dijital ayak izleri; Öğrenme analitiklerinde büyük verinin yeri; Öğrenme analitikleri amaçlı büyük verinin işlenmesi; Eğitsel veri madenciliği; Öğrenme analitiklerinde veri görselleştirme; Veri görselleştirme araçları; Tableau Public; Tableau Public örnekleri; Öğrenme analitiklerine dayalı gösterge panelleri; LMS’lerde gösterge panelleri; Öğrenme analitiklerinde algoritmalar |