Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Edebiyat Fakültesi
  • Sosyoloji Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Sinema ve Toplum
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Sinema ve Toplum SOS467 VII.YARIYIL 3+0 4.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE YEŞİLDAL TURAN
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi 1- Mungan, M., 2007, Kullanılmış Biletler, Metis Yayınları, s. 120-140.2- Rotha, P. Ve Griffith, R. , Sinema Yazıları, s. 1–75.3- Bayraktar-Sevgen, D., 2005, “Sinema ve Sosyoloji: Görsel Hiyerogliflerele Toplumun Temsili” Sanat ve Sosyoloji içinde, der. Aylin Dikmen Özarslan, Bağlam Yayıncılık, İstanbul, s. 13-21.4- Bachlin, P. 1997, “Marksist Ekonomik Kuram ve Sinema”, 25. Kare Sinema Dergisi, Sayı:21, s. 75-77. 5- Günaydın, S. 1997 “Devrim Sanatı ve Sinemaya Etkileri ” Sinema Akımları içinde, der. Deniz Derman vd. , Med-Campus # A126 Proje Yayınları Ankara, s. 24–50. 6- Günaydın, S. 1997 “1920’lerde Alman sineması: Dışavurumculuk ve kammerspielfilme” Sinema Akımları içinde, der. Deniz Derman vd. , Med-Campus # A126 Proje Yayınları Ankara, s. 105–129.7- Çelikcan, P. 1997 “Yeni Gerçekçilik” Sinema Akımları içinde, der. Deniz Derman vd. , Med-Campus # A126 Proje Yayınları Ankara, 147–161.8- Gökçe, F. 1997 “Yeni Dalga” Sinema Akımları içinde, der. Deniz Derman vd. , Med-Campus # A126 Proje Yayınları Ankara, s. 162–176.9- Gürata, A. 1997, “Özgür Sinema” Sinema Akımları içinde, der. Deniz Derman vd. , Med-Campus # A126 Proje Yayınları Ankara, s. 178–191.10- Solanas, F. Getino, O. “Bir Üçüncü Dünya Sinemasına Doğru:Üçüncü Dünyadaki Ulusal Kurtuluş Mücadelelerinin Bir Parçası Olan Sinemanın Gelişimi Üzerine Notlar ve Deneyimler”11- Armes, R. “Batılı Olmayan Film Üretiminin Başlangıcı” Yeni Sinema, Yaz- Bahar 1998, Sayı:5 S. 120-128.12- Coşkun, E. 2009, Türk Sinemasında Akım Tartışması, s: 34-87.13- Büker, S. 1995, Film Dili İçin Yazılar ve Yorumlar, s. 1-26.14- “İdeoloji ve Sinema” Dosyası, Seyir Sinema Dergisi, Bahar 2006, Sayı:3, s. 33-48. 15- Wood, R. “Faşizm ve Sinema”, Sinemasal, Yaz 2002, Ortak Kitap 6, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, İzmir, s.3- 11.16- Karakaya, S. 2004, “Küresellesme, Kültürel Yayılmacılık Ve Ulusal Sinemalar”, Muğla Üniversitesi SBE Dergisi, Bahar 2004, Sayı 12.17- Ulusay, N. 2008, Melez İmgeler: Sinema ve Ulusötesi Oluşumlar, Dost yayınları, Ankara, s. 15- 71. 18- Büyükdüvenci, S. Öztürk, R. , 1997, Postmodernizm ve Sinema, Bilim ve Sanat Yayınları, s. 13-29. 19- Mulvey, L. “Görsel Haz Ve Anlatı Sineması”, Çeviren: Nilgün Abisel http://www.filmmor.org/default.asp?sayfa=6520- Mulvey, L. “Görsel Haz ve Anlatı Sineması” Üzerine, King Vidor’un Duel in The Sun’ının (1946) Esiniyle Sonradan Düşünülenler”, Çeviren: Nilgün Abisel http://www.filmmor.org/default.asp?sayfa=6621- Smelik,A.”Feminist Film Teorisi”, http://www.filmmor.org/default.asp?sayfa=7422- Johnston, C. “Karşı Sinema Olarak Kadınların Sineması” Sinemasal, 2006, Ortak Kitap 14, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, İzmir, s.77-86.
Değerlendirme 1 ara sınav, 1 final sınavı
Staj & Uygulama Yok
Katalog İçeriği Sinemanın sosyolojik açıdan önemi; Birey ve toplum kendini yeniden var etmesinde sinemanın rolü; Toplu üretilen ve toplu tüketilen sinemanın toplumsal boyutu; Sinema ve meta iliskisi; Sinema kuramları; Sinema kuramları ve sosyoloji ilişkisi; Sinema akımları; Sinema akımları ve sosyoloji ilişkisi; Sinema ve toplumsal sınıflar; Sinema- ideoloji iliskisi, Toplumsal cinsiyet ve sinema.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri