Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Edebiyat Fakültesi
  • Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Yapay Zekâ Destekli Yaratıcı Yazma
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Yapay Zekâ Destekli Yaratıcı Yazma TDE342 VI.YARIYIL 2+0 4.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. EMİNE KOLAÇ
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yoktur
Okuma Listesi 1. Aksoy, G. (2023). Yeni medya ve yapay zekâ ile yaratıcı yazma atölyeleri. Yeni Nesil Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 65-84.2. Aktürk, S. (2021). Yaratıcı yazma öğretiminde dijital araçların rolü: Dil ve edebiyat örneği. Milli Eğitim Dergisi, 50(230), 50-67.3. Bayraktar, H. (2021). Yazma eğitimi ve yaratıcı süreçte dijitalleşme. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, 99, 245-260.4. Demirbaş, M. (2022). Dijital çağda edebiyat ve yaratıcı yazma teknikleri. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 16(1), 142-159.5. DiPaolo, A., & van Schaik, P. (2022). Artificial intelligence for story generation: Educational applications. Computers in Human Behavior, 138, 107412. https://doi.org/10.1016/j.chb.2022.1074126. Gülüm, M. & Karataş, Z. (2022). Türkçe öğretiminde yapay zekâ temelli yazma süreçleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 10(2), 320-336.7. Güngör, B. (2023). Yapay zekâ ile yaratıcı yazma: Uygulamalar ve olanaklar. Edebiyat ve Dil Araştırmaları Dergisi, 11(2), 95-110.8. Khalil, M., & Ebner, M. (2022). AI-based writing assistants and their impact on creative writing skills. British Journal of Educational Technology, 53(3), 430-447.9. Kızılkaya, G. & Cengiz, S. (2023). Yaratıcı yazmanın dijitalleştirilmesi ve yapay zekâ uygulamaları. Folklor/Edebiyat, 29(113), 310-327.10. Kory-Westlund, J. M., & Breazeal, C. (2020). Exploring creative writing with AI-powered conversational agents. Computers & Education, 150, 103835. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.10383511. Lamb, M. S., & Persky, M. (2021). Co-writing with artificial intelligence: Practices and implications. The Writing Instructor, Special Issue, 21-38.12. Liu, J., & Wang, S. (2022). The role of artificial intelligence in creative writing pedagogy. Journal of Writing Research, 14(2), 299-317.13. Mateos, M., & Solé, I. (2023). Machine learning and creative text production. Literacy, 57(1), 15-30.14. Montalvo, D., & Smith, B. (2020). Assisting academic and creative writing with AI: Opportunities and limits. ELT Journal, 74(4), 455-463. https://doi.org/10.1093/elt/ccaa05015. Ruan, J., & Zheng, L. (2023). Enhancing student creativity in writing with AI text generators. Educational Technology Research and Development, 71(2), 365-382.16. Sezer, H. & Özdemir, S. (2023). Türkçe öğretmenlerinin yapay zekâ destekli yazma uygulamalarına yönelik görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 475-493.17. Şahin, A. (2022). Türk dili eğitiminde yapay zekâ algoritmaları ve yazma becerisi. Eğitim ve Bilim, 47(210), 23-40.18. Toivonen, H., & Gross, O. (2020). Data-driven creative writing with artificial intelligence. In T. Veale & M. O’Neill (Eds.), Handbook of Computational Creativity (pp. 369-389). Springer.19. Topal, E. & Uçar, H. (2022). Dijital yazarlık ve edebiyat: Yapay zekâ destekli örnekler. Bilig, 104, 173-194.20. Veale, T., & Cook, P. (2018). Computational creativity and storytelling in the age of artificial intelligence. New Literary History, 49(2), 227-247.
Değerlendirme 1 Ara Sınav (Klasik), 1 Final (Ödev)
Staj & Uygulama Yoktur
Katalog İçeriği Yaratıcı Yazmaya Giriş: Kavram ve temel ilkeler; Dijital Çağda Yaratıcı Yazma; Yapay Zekâ Destekli Yazma Süreçlerine Giriş; Yapay Zekâ Etiği ve Yaratıcı Yazmadaki Sorumluluklar; Hikâye Tasarımı ve Olay Örgüsünde Yapay Zekâ Araçları; Karakter Geliştirme ve Diyalog Yazımı; Dijital Hikâye Anlatımı ve Etkileşimli Anlatıcı Sistemler; Şiir Yazımında Yapay Zekâ Kullanımı; Kısa Öykü Yazımı Atölyesi; Yapay Zekâ ve Roman Yazım Süreci; Yapay Zekâ Destekli Şiir ve Hikâye Görselleştirme; Dijital Yayıncılık ve Okur Beklentileri; Türk Edebiyatından İlham Alarak Yazma; Yapay Zekânın Yaratıcı Yazmanın Geleceğindeki Rolü.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri