| Ders Dili |
Türkçe |
| Ders Türü |
Mesleki Seçmeli Dersler |
| Öğretim Elemanları |
DOÇ. DR. HASAN GÜNEŞ |
| Dersin Veriliş Biçimi |
Yüz Yüze, Uzaktan Eğitim Yöntemi |
| Dersin Önkoşulları |
Dersin Önkoşulları ya da Eş Koşullu bulunmamaktadır |
| Önerilen Dersler |
Önerilen Ders Bulunmamaktadır |
| Okuma Listesi |
Güneş, Hasan. GRİMM MASALLARININ ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Doktora Tezi), Eskişehir 2006.Güneş, Hasan. Grimm Masallarının Eksik Eğiticilik Boyutu, EKEV 2007.Güneş, Hasan. Grimm Masallarının Olumsuz Eğiticilik Boyutu. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğt. Fak. DerGüneş, Hasan. Doğudan Batıya Masalın Serüveni DÜNYA MASALLARI. Grimm Kardeşlerle Dünyaya Açılan Kapı. 2. Cilt, Nobel Kültür Yayınları Ankara, 2022. |
| Değerlendirme |
DERS İÇİ AKTİVİTE, % 20 DERS HOCASI İLE İLETİŞİM, % 20 SOSYAL FAALİYET, % 20 VİZE (UYGULAMA), % 30 FİNAL (UYGULAMA) |
| Staj & Uygulama |
Staj/Uygulama bulunmamaktadır |
| Katalog İçeriği |
Grimm masallarının tarihsel arka planı, derlenme süreci, Avrupa kültüründeki yeri; Masalların eğitimdeki rolü, çocuk eğitimi açısından taşıdığı eksiklikler; Sorunlu Temalar: Şiddet, korku ögeleri, toplumsal cinsiyet rolleri, sınıfsal ayrımlar, ahlaki ikilemler; Pedagojik Değerlendirme: Çocuk gelişimi ve eğitim kuramları çerçevesinde bilinçaltı mesajların analizi; Eğitici nitelikleri geliştirme yolları, olumlu örnekler, yeniden yazım önerileri; Modern Uyarlamalar: Günümüz Grimm masalı yorumları, uyarlamaların eğitsel katkıları; Orijinal ve sansürlü versiyonların karşılaştırmalı analizi; Eleştirel okuma, yeniden yazım ve pedagojik uygulamalar. |