Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 0 | 0 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 3 | 3 |
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 0 | 0 |
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 |
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 0 | 3 |
Alanına yenilik getiren bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 |
Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 |
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 |
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 1 |
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.\n\n | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 |
Alanına yenilik getiren bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 2 |
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.\n\n | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 |
Alanı ile ilgili ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 2 | 3 | 2 | 0 | 1 | 0 | 2 | 3 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 0 | 0 |
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 0 | 1 |
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında uygular. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 3 | 1 | 1 | 0 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.\n\n | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 2 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 3 |
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.\n\n | 2 | 2 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 |
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 |
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar. | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 0 | 0 |
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 |