Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki bilime ve topluma katkı sağlayacak yeni bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, alana özgü cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Beden eğitimi ve spor alanıyla ilişkili disiplinlerarası etkileşimi bilir. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beden eğitimi ve spor alanıyla ilişkili istatistik hakkında bilgi sahibidir, alana özgü teknik ve yöntemleri kullanarak yeni araştırma fikirleri üretir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beden eğitimi ve spor alanıyla ilişkili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beden eğitimi ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar, çözüm önerileri getirir. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili bilimsel bir makaleyi ulusal hakemli dergilerde yayımlayarak bilime ve topluma katkı sağlar. | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Beden eğitimi ve spor alanına ilişkin ve disiplinlerarası alanlardaki sorunların tartışıldığı ortamlarda tartışır. | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili bilgileri yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili yeni fikirler geliştirebilir. | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında uygular. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
İleri düzeyde en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alandaki uzman kişilerle yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Beden eğitimi ve spor alanıyla ilişkili ve iş ile ilişkili karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konuları tartışır. | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beden eğitimi ve spor alanıyla ilişkili sorun çözmede fikir üretir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beden eğitimi ve spor alanıyla ilişkili teknolojik, sosyal, kültürel ilerlemeleri takip ederek alanla ilişkili toplumsal katkı sağlayabilecek fikirler üretir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |