| Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 12 | 13 |
| Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak yönetim ve insan kaynakları yönetimi (İKY) alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olmak | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| İKY alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilmek | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 |
| İKY alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 |
| İKY ile ilgili mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulayabilmek | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 |
| İKY ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 |
| İKY ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 |
| Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilmek | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 |
| İKY alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilmek | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 |
| Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilmek | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 |
| Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma ve bunu gerçekleştirebilmek | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 |
| İKY alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmek | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 |
| İKY alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 |
| Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak İKY alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 |
| İKY alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| İKY alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 |
| Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 |