Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 0 | 1 | 0 | 3 | 1 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. | 3 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 0 | 2 | 3 | 1 | 0 | 2 | 3 | 0 |
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 |
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 0 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Kendini bir birey olarak tanır, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 0 | 3 | 1 |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 0 | 1 | 3 | 1 | 0 | 3 | 0 |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 |
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 0 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 |
Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 | 2 | 0 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 0 | 2 | 1 | 3 | 1 | 0 | 2 | 0 |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 0 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 0 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 |
Güvenli üniversite ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 2 | 1 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 3 | 0 |
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 2 | 2 | 0 | 1 | 0 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 |