1 |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
2 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
3 |
Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. |
4 |
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
5 |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
6 |
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
7 |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
8 |
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
9 |
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
10 |
Kendini bir birey olarak tanır, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
11 |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
12 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
13 |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
14 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
15 |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
16 |
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. |
18 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
19 |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
20 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
21 |
Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
22 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
23 |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
24 |
Güvenli üniversite ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
25 |
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |