Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.\n\n | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 |
Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilir ve kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 |
İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.\n\n | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal bilimler ve davranış bilimleri alanlarında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde etme ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor hâline getirip sunma becerisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Karar alma, kararı uygulama ve davranış hâline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretme ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Alanla ilgili bir meseleyi kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 |
Neyi nasıl öğreneceğini bilir. | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 |
Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Alanla ilgili ilgi ve isteğinin, sürekli canlı kalacak seviyede olduğunu gösterir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Öğrenimini, aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 |
Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 |
Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 |
Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 |
Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 |
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 |
Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini, alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 |