Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
1. Ortaçağ Tarihi ile ilgili temel kavramsal bilgilere ileri düzeyde sahiptir. | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 |
2. Ortaçağ Tarihi ile ilgili araştırma ve planlama bilgisine sahiptir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 |
3. İleri düzeyde bilgi elde edebilmek için gereken kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 |
4. Ortaçağ Tarihi ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 |
5. Yazılı ve görsel kaynakları kullanarak Ortaçağ Tarihi alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 |
6. Ortaçağ Tarihi’ne ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanının gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar, vb.) rapor hâline getirip sunma becerisine sahiptir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 |
7. Ortaçağ Tarihi ile ilgili diğer bilimlerle ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir, analiz yapar ve bu becerilerini geliştirir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 |
8. Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 |
9. Ortaçağ Tarihi ile ilgili bir meseleyi, gerek ekip olarak gerek kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 |
10. Ortaçağ Tarihi ile ilgili herhangi bir uygulamada / araştırmada görülebilecek olası bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde veya ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde öncelik alır. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 |
11. Ortaçağ Tarihi araştırmalarında yapılacak çok üyeli grup çalışmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 |
12. Ortaçağ Tarihi ile ilgili elde edilen bilgileri neden-sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 |
13. Ortaçağ Tarihi ile ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 |
14. Öğrenimini Ortaçağ Tarihi alanının bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 |
15. Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
16. Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 |
17. Ortaçağ Tarihi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 |
18. Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
19. Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
20. Ortaçağ Tarihi ile ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
21. Bir yabancı dili (Arapça, Farsça) kullanarak, Ortaçağ Tarihi’ndeki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 |
22. Ortaçağ Tarihi biliminin gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | | 2 | 2 | 2 | 1 |
23. Ortaçağ Tarihi ile ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 |
24. Sosyal hakların evrenselliği ve kültürel değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 |
25. Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 |