Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
Tarih alanında karşılaşılan sorunları en uygun araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak çözümler. | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 |
Tarih alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 |
Tarih alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 |
Tarih alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 |
Tarih alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.\n | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 |
Tarih ile ilişkili disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.\n | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 |
Tarih alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 |
Tarih alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 |
Tarih alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 |
Tarih alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 |
Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir.
| 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 |
Tarih alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 |
Tarih alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
| 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 |
Tarih alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
| 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 |
Tarih alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir.
| 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 |
Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
| 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 |
Tarih alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
| 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 |
Tarih alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
| 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Tarih alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. \n | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 |