Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
Tarih alanında karşılaşılan sorunları en uygun araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak çözümler. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih alanında yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.\n | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih ile ilişkili disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.\n | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir.\n | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.\n | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.\n | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir.\n | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.\n | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.\n | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Tarih alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.\n | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |