1 |
Tarih ile ilgili temel kavramsal bilgilere ileri düzeyde sahiptir. |
2 |
Tarihsel araştırma ve planlama bilgisine sahiptir.
|
3 |
İleri düzeyde bilgi elde edebilmek için gereken kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
4 |
Tarih ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. |
5 |
Yazılı ve görsel kaynakları kullanarak tarih alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
6 |
Tarihe ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanının gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar, vb.) rapor hâline getirip sunma becerisine sahiptir. |
7 |
Tarih ile ilgili diğer bilimlerle ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir, analiz yapar ve bu becerilerini geliştirir. |
8 |
Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. |
9 |
Tarih ile ilgili bir meseleyi, gerek ekip olarak gerek kendi başına bağımsız bir şekilde çözer.
|
10 |
Tarih ile ilgili herhangi bir uygulamada / araştırmada görülebilecek olası bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde veya ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
11 |
Tarih araştırmalarında yapılacak çok üyeli grup çalışmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. |
12 |
Tarih ile ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. |
13 |
Tarih ile ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
14 |
Öğrenimini Tarih alanının bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
15 |
Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
16 |
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. |
17 |
Tarih ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
18 |
Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
|
19 |
Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır.
|
20 |
Tarih ile ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. |
21 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak, Tarihdeki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
22 |
Tarih biliminin gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
23 |
Tarih ile ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
24 |
Sosyal hakların evrenselliği ve kültürel değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. |
25 |
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. |