|
1 |
Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. |
|
2 |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
|
3 |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. |
|
4 |
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
5 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
|
6 |
Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. |
|
7 |
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
8 |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
|
9 |
Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|
10 |
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
|
11 |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
|
12 |
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
13 |
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alırve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
14 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
15 |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
16 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
17 |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|
18 |
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
|
19 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. |
|
20 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
|
21 |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
22 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
23 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
24 |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
25 |
Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
|
26 |
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
27 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
|
28 |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
29 |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
|
30 |
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
31 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. |
|
32 |
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|
33 |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
34 |
Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |