1 |
1.Yeniçağ Tarihi ile ilgili temel kavramsal bilgilere ileri düzeyde sahiptir. |
2 |
2. Yeniçağ Tarihi ile ilgili araştırma ve planlama bilgisine sahiptir. |
3 |
3. İleri düzeyde bilgi elde edebilmek için gereken kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
4 |
4. Yeniçağ Tarihi ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. |
5 |
5. Yazılı ve görsel kaynakları kullanarak Yeniçağ Tarihi alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. |
6 |
6. Yeniçağ Tarihi’ne ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanının gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar, vb.) rapor hâline getirip sunma becerisine sahiptir. |
7 |
7. Yeniçağ Tarihi ile ilgili diğer bilimlerle ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir, analiz yapar ve bu becerilerini geliştirir. |
8 |
8. Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. |
9 |
9. Yeniçağ Tarihi ile ilgili bir meseleyi, gerek ekip olarak gerek kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. |
10 |
10. Yeniçağ Tarihi ile ilgili herhangi bir uygulamada / araştırmada görülebilecek olası bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde veya ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde öncelik alır. |
11 |
11. Yeniçağ Tarihi araştırmalarında yapılacak çok üyeli grup çalışmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. |
12 |
12. Yeniçağ Tarihi ile ilgili elde edilen bilgileri neden-sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. |
13 |
13. Yeniçağ Tarihi ile ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
14 |
14. Öğrenimini Yeniçağ Tarihi alanının bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
15 |
15. Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
16 |
16. Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. |
17 |
17. Yeniçağ Tarihi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
18 |
18. Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
19 |
19. Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. |
20 |
20. Yeniçağ Tarihi ile ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. |
21 |
21. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi\'nde kullanarak, Yeniçağ Tarihi’ndeki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
22 |
22. Yeniçağ Tarihi biliminin gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
23 |
23. Yeniçağ Tarihi ile ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
24 |
24. Sosyal hakların evrenselliği ve kültürel değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. |
25 |
25. Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. |