1 |
|
2 |
Yaratıcı drama alanının dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimini bilir. |
3 |
Kişisel ve mesleki açıdan kendini bilgi ve becerilerini geliştirecek etkinlik / seminer ve etkinliklere gönüllü olarak katılır. |
4 |
Yaratıcı drama çalışmalarında katılımcılarının hiçbir biçimde özel sorunlarını bir konu olarak kullanmaz, buna izin vermez. |
5 |
Yaratıcı drama alanındaki temel kavramları, bilimsel terminolojiyi bilir ve doğru şekilde kullanır. |
6 |
Bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim alanlarını desteklemeye yönelik yaratıcı drama sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. |
7 |
Yaratıcı drama süreçlerinde fiziksel ve psikolojik açıdan eğitim ortamını uygun bir biçimde düzenler. |
8 |
Yaratıcı drama eğitimlerinde katılımcı veya eğitmen olarak kendini söz, beden ve ses ile (sanat yoluyla) ifade eder. |
9 |
Drama Alan Bilgisi |
10 |
Yaratıcı drama alanına ilişkin yapılan araştırmaları, yayınları takip eder, bunları kendi çalışmalarına yansıtır. |
11 |
Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiye’deki öncülerini ve yaratıcı drama anlayışlarını bilir ve bunu uygulamalarına yansıtır. |
12 |
Yaratıcı drama alanı ile ilgili toplumsal projeler tasarlar, uygular ve değerlendirir. |
13 |
Oyunculuk ve sahne bilgisi konularında farklı yaklaşımları tanır ve bu yaklaşımları yaratıcı drama süreçlerinde kullanır.
|
14 |
Oyunculuk ve Sahne Bilgisi deneyimine sahip olur. |
15 |
Temel düzeyde reji bilgisine sahip olur. |
16 |
Gerekli durumlarda yaratıcı drama yöntemi ve tekniklerinden yararlanarak tiyatral bir gösteri hazırlar. |
17 |
Geçmiş ve günümüz sanatlarını ve sanat eğitimi yöntemlerini bilir. Ders etkinliklerinde sanat eserlerinden yararlanır.
|
18 |
Estetik anlayışı ve nesnel ölçütlere dayalı seçicilik becerilerini yaratıcı drama süreçlerinde etkin kullanır.
|
19 |
Yaratıcı drama uygulamaları ile sanatın topluma olumlu katkısı konusunda farkındalığı artırıcı çalışmalar yapar. |
20 |
Eğitim Bilimleri Alan Bilgisi |
21 |
Eğitim teknolojilerini yaratıcı drama eğitimi ve öğretiminde amaca yönelik kullanır. |
22 |
Yaratıcı drama eğitim programlarını değerlendirir ve gerekli gördüğü düzenlemelere uygulayacağı programında yer verir. |
23 |
Yaratıcı drama eğitimi sürecini ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda yürütür. |
24 |
Tüm yaratıcı drama eğitimi uygulamalarında Türk milli eğitiminin amaç ve ilkelerini temel alır. |
25 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olur ve bu değerleri alan uygulamalarında doğru bir biçimde kullanır. |
26 |
Yaratıcı drama uygulamaları ile eğitim alanındaki sorunları paydaşlarla (aileler, yerel yönetimler, üniversiteler, İlgili resmi kurumlar vb.) iş birliği yapar.
|
27 |
Estetik anlayışı ve seçicilik becerilerini yaratıcı drama süreçlerinde etkin kullanır. |
28 |
Yaratıcı drama, edebiyat, çocuk edebiyatı ilişkisini etkileşimli olarak eğitim-öğretim planlarında kullanır. |
29 |
Yaratıcı drama eğitmenliği meslek etiği kurallarına uyar. |
30 |
Yaratıcı drama uygulamaları ile sanatın topluma olumlu katkısı konusunda farkındalığı artırıcı çalışmalar yapar. |
31 |
Yaratıcı drama öğretme öğrenme sürecinde disiplinler arası ve günlük yaşamla bağlantılar kurar. |
32 |
Öğrencilerin demokratik ve etkin vatandaşlar olarak yetişmelerini sağlayacak uygulamalar yapar. |
33 |
Estetik, sanat ve yaratıcı drama arasında ilişki kuar. |
34 |
Oyunculuk ve Sahne Bilgisi konularında farklı yaklaşımları tanır ve bu yaklaşımları yaratıcı drama süreçlerinde kullanır. |
35 |
Yaratıcı drama süreçlerinde etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyallerini tasarlar, kullanır, geliştirir, değerlendirir. |
36 |
Öğretim ilke ve yöntemlerini bilir, yaratıcı drama ile benzer ve farklılıklarını kavrar, uygular. |
37 |
Yaratıcı drama ölçme değerlendirme ölçütlerini ve biçimlerini bilir, uygular. |
38 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, araştırma ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |