1 |
Bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim alanlarını desteklemeye yönelik yaratıcı drama sürecini planlar, uygular ve değerlendirir |
2 |
Yaratıcı drama süreçlerinde fiziksel ve psikolojik açıdan eğitim ortamını uygun bir biçimde düzenler. |
3 |
Yaratıcı drama uygulamaları ileeğitim alanındaki sorunları gidermek için paydaşlarla (aileler,yerel yönetimler,üniversiteler, İlgili resmi kurumlar vb.) iş birliği yapar. |
4 |
Öğrencilerin demokratik ve etkin vatandaşlar olarak yetişmelerini sağlayacak uygulamalar yapar. |
5 |
Geçmiş ve günümüz sanatlarını ve sanat eğitimi yöntemlerini bilir. . |
6 |
Yaratıcı drama eğitimlerinde katılımcı veya eğitmen olarak kendini söz, beden ve ses ile (sanat yoluyla) ifade eder. |
7 |
Öğretim ilke ve yöntemlerini bilir, yaratıcı drama ile benzer ve farklılıklarıını kavrar, uygular. |
8 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, araştırma ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
9 |
Yaratıcı drama alanının tarihsel gelişimini bilir. |
10 |
Kişisel ve mesleki açıdan kendini bilgi, becerilerini geliştirecek etkinlik / seminer ve etkinliklere gönüllü olarak katılır. |
11 |
Yaratıcı drama alanınındaki temel kavramları, bilimsel ve sanatsal terminolojiyi bilir ve doğru şekilde kullanır. |
12 |
Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiye’deki öncülerini ve yaratıcı drama anlayışlarını bilir ve bunu uygulamalarına yansıtır. |
13 |
Yaratıcı drama alanına ilişkin yapılan araştırmaları, yayınları takip eder, bunları kendi çalışmalarına yansıtır. |
14 |
Yaratıcı drama alanı ile ilgili toplumsal projeler tasarlar, uygular ve değerlendirir. |
15 |
Oyun oynama, doğaçlama, rol oynama gibi canlandırma süreçlerini bilir ve öğrencileri ile birlikte uygular. |
16 |
Yaratıcı drama çalışmalarında katılımcılarının hiçbir biçimde özel sorunlarını bir konu olarak kullanmaz, buna izin vermez. |
17 |
Yaratıcı dramada kullanılan teknikleri bilir ve kullanılma amaçlarına göre uygulamalarına aktarır. |
18 |
Eğitim teknolojilerini yaratıcı drama eğitimi ve öğretiminde amaca yönelik olarak kullanır. |
19 |
Yaratıcı drama eğitim programlarını değerlendirir ve gerekli gördüğü düzenlemelere uygulayacağı programında yer verir. |
20 |
Yaratıcı drama eğitmenliği meslek etiği kurallarına uyar. |
21 |
Yaratıcı Drama eğitimi sürecini ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda yürütür. |
22 |
Tüm yaratıcı drama eğitimi uygulamalarında eğitim ve eğitim bilimlerinin genel amaç ve ilkelerini temel alır. |
23 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olur ve bu değerleri uygulamalarında doğru bir biçimde kullanır. |
24 |
Yaratıcı dramayı bir disiplinler arası alan olarak algılar ve kendi özgün planlarını tasarlar, uygular. |
25 |
Yaratıcı drama dersine yönelik tüm öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
26 |
Yaratıcı drama süreçlerinde etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyallerini tasarlar, kullanır, geliştirir, değerlendirir. |
27 |
Yaratıcı Drama Öğretme öğrenme sürecinde günlük yaşamla bağlantılar kurar. |
28 |
Yaratıcı drama ölçme değerlendirme ölçütlerini ve biçimlerini bilir, uygular. |
29 |
Estetik anlayışı ve nesnel ölçütlere dayalı seçicilik becerilerini yaratıcı drama süreçlerinde etkin kullanır. |
30 |
Sinema, müzik, dans, tiyatro vb. sanatsal etkinliklerle ilgili güncel etkinliklere katılır ve diğer sanatlar ile yaratıcı drama ilişkisini kurar. |
31 |
Yaratıcı drama uygulamaları ile sanatın topluma olumlu katkısı konusunda farkındalığı artırıcı çalışmalar yapar. |
32 |
Yaratıcı drama, edebiyat ilişkisini etkileşimli olarak eğitim-öğretim planlarında kullanır. |
33 |
Estetik, sanat ilimleri ve yaratıcı drama arasında ilişki kurar. |
34 |
Yaratıcı dramanın aynı zamanda bir sanat eğitimi/ estetik eğitimi olduğu bilinciyle ders planları hazırlar, uygular, değerlendirir. |
35 |
Oyunculuk ve Sahne Bilgisi konularında farklı yaklaşımları tanır ve bu yaklaşımları yaratıcı drama süreçlerinde kullanır. |
36 |
Gerekli durumlarda yaratıcı drama yöntemi ve tekniklerinden yararlanarak tiyatral bir gösteri hazırlar. |
37 |
Oyunculuk ve sahne bilgisi deneyimine sahip olur. |
38 |
Tiyatro kuram ve akımlarını bilir, gerekli durumlarda bu bilgilerini yaratıcı drama çalışmalarına aktarır. |
39 |
Temel düzeyde reji bilgisine sahip olur. |