1 |
Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere dayalı olarak alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme. |
2 |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme. |
3 |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. |
4 |
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olma. |
5 |
Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahip olma. |
6 |
Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
7 |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olma; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilme; verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
8 |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
9 |
Bireysel kararları bilimsel dayanaklara göre alabilme. |
10 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
11 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
12 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirme. |
13 |
Bilgiye ulaşma yollarını bilme ve etkin bir şekilde kullanma. |
14 |
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılma. |
15 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olma ve izleme. |
16 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
17 |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
18 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
19 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, LevelB1) |
20 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme (“European Computer Driving License”, Advanced Level). |
21 |
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olma. |
22 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. |
23 |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma. |
24 |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurma. |
25 |
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
26 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olma. |
27 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranma. |
28 |
Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve gereksinimlerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulayabilme. |
29 |
Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirebilme. |
30 |
Öğrencinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirebilme. |
31 |
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirme. |
32 |
Kendini bir birey olarak tanıyabilme; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme. |