Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ABD-Doktora
  • Program Profili

Halkla ilişkiler ve reklamcılık bir iletişim disiplinidir. Bu disiplin, ürün, hizmet ya da marka ile ilgili iletişimi içerir. Reklamda kitle iletişim araçları, kaynağı belli olacak ve bedeli ödenecek şekilde kullanırken halkla ilişkilerde bu araçların yanı sıra etkinlik, yüz yüze iletişim ve duyurum gibi araçlar da kullanılarak bir algı değişimi yaratmaya çalışılır. Bu alanda reklam ya da halkla ilişkilere gereksinim duyan üretici firmalar, reklam mesajı, halkla ilişkiler etkinliği üreten ajanslar, mesaj ve etkinliklerin yer aldığı medya mesajı ve etkinliklerin alıcıları yer alır. Bölümde herhangi bir ürün, hizmet ya da markanın gereksinimi olan mesaj ve/veya etkinliği ortaya çıkarabilmek için araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında yer alan süreçlerin nasıl işlediğine yönelik kuramsal ve uygulamalı dersler bulunmaktadır. 1982 yılında İletişim Sanatları adıyla kurulan bölüm, Türkiye'de en çok saygı duyulan halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümlerinden biridir. 2001 yılında, bölümün İletişim Sanatları olan adı, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler olarak, 2008 yılında da Halkla İlişkiler ve Reklamcılık olarak değişti. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) ve European Institute for Commercial Communications Education (EFCCE)’ye akreditedir. Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü' nde yer alan bölümde; 7 profesör, 6 doçent, 6 doktor öğretim üyesi, 2 öğretim görevlisi, 1 araştırma görevlisi doktor ve 2 araştırma görevlisi sürekli görev yapmaktadır.Bölüm, bölüm başkanı tarafından yönetilmektedir. Bölümde, reklamcılık ve halkla ilişkiler olmak üzere iki grup yer alır. Öğretim elemanları, akademik çalışma alanlarına göre; reklam veya halkla ilişkiler gruplarına dağılmıştır.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri