Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
  • Yabancı Diller Anabilim Dalı-Tezli YL
  • İngilizce Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Dil Alan ve Becerileri Öğretimi I
  • İçerik
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Haftalar Konular
1. hafta Giriş Dil ve dil öğrenimi üzerine tartışma
2. hafta Dil bilgisi öğretimi üzerine araştırmalar • dil öğrenimi ve dil bilgisinin rolü • dil bilgisi bir beceri midir? • dilbilgisi kavramı üzerine görüşler Ellis,R. (2006). Current issues in the teaching of grammar: An SLA perspective. TESOL Quarterly, 40(1), 83-105. Larsen-Freeman, D. (2003). Challenging conceptions of grammar. In Teaching Language: From Grammar to Grammaring. Thomson-Heinle: Canada. Pp.11-23. Nassaji, H. & Fotos,S. (2011). The changing view of grammar instruction. In Teaching Grammar in Second Language Classrooms: Integrating Form-focused Instruction in Communicative Context. Routledge: New York, pp.1-16.
3. hafta Dilbilgisi öğretimi üzerine araştırmalar • Dil girdisi ve çıktısının rolü • Dil girdisi işlemleri • Dil girdisi pekiştirmesi Izumi,S. (2002). Output, input enhancement and the noticing hypothesis. Studies in Second Language Acquisition, 24, 541-577. Lee,S. & Huang, H. (2008). Visual input enhancement and grammar learning, Studies in Second Language Acquisition, 30, 307-331.
4. hafta Dil bilgisi öğretimi üzerine araştırmalar • Form-odaklı eğitim • Focus on form ve focus on FormS kavramlarının karşılaştırması Fotos, S. (1998). Shifting the focus from forms to form in the EFL classroom. ELT Journal, 52(4), 301-307. Sheen,R. (2003). Focus on form-a myth in the making?. ELT Journal, 57(3), 225-233. Spada,N. & Lightbown, P. (2008). Form-focused instruction: Isolated or integrated?. TESOL Quarterly, 42(2), 181-207.
5. hafta Dil bilgisi öğretimi üzerine araştırmalar • Görev-bazlı eğitim • Bağlam bazlı dil bilgisi öğretimi • Keşfetme teknikleri Huang, L. (2011). Key concepts and theories in Teal: Task-based instruction. BC Teal, 9-13. Celce-Murcia, M. (2002). Why it makes sense to teach grammar in context and through discourse. In E. Hinkel & S.Fotos’s (Ed.) New Perspectives on Grammar Teaching in Second Language Classrooms. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, pp.119-134. Thornbury, S. (2006). DOGME: Teaching unplugged. In Readings in Methodology: A Collection of Articles on the Teaching of English as a Foreign Language, 92-95. Richards, J. & Reppen, R. (2014). Towards a pedagogy of grammar instruction. RELC Journal, 45(1), 5-25.
6. hafta Dilbilgisi öğretimi üzerine araştırmalar-devam Yansıtma ve Değerlendirmeler
7. hafta Ara Sınav
8. hafta Okuma öğretimi üzerine araştırmalar Grabe, W. (2009). Reading in a Second Language: Moving From Theory to Practice. Cambridge University Press: USA. Chapter1-Chapter 7. Koda, K. (2005). Looking at the whole. In Insights into Second Language Reading: A Cross-linguistic Approach. Cambridge: Cambridge UP, pp. 181-226. Nuttall, C. (1998). Teaching Reading Skills in a Foreign Language. Oxford: Macmillian Heinemann.pp.44-77.
9. hafta Okuma öğretimi üzerine araştırmalar Harmer, J. (2001). Reading. In The Practice of English Language Teaching. New York: Pearson Longman, pp.283-302. Mclver, N. (2001). How do I help students read? English Teaching professional, 19. Prowse,P. (1999). The secret of reading. English Teaching professional, 13.
10. hafta Dinleme öğretimi üzerine araştırmalar Brown, S. (2006). Teaching Listening. New York: Cambridge University Press. Harmer, J. (2001). Listening. In The Practice of English Language Teaching. New York: Pearson Longman, pp.303-322. Vandergrift, L. (2004). Listening to learn or learning to listen. Annual Review of Applied Linguistics, 24, 3-25.
11. hafta Dinleme öğretimi üzerine araştırmalar Nunan, D. (1997). Approaches to teaching listening in the classroom. Proceedings of the 1997 Korea TESOL Conference,pp.1-11. Richards, J. Second thoughts on teaching listening. RELC Journal, 36(1), 85-92. Rost, M. (2011). Approaches to teaching listening. In Teaching and Researching Listening. New York: Pearson, pp.142-159.
12. hafta Çalışma sunumları
13. hafta Çalışma sunumları
14. hafta Çalışma sunumları

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri